  • 1. Data: 2004-02-20 07:50:10
    Temat: kominiarze ???
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Gdzie znajde przepisy mowiace o regulacji ich pracy? Kiedy musze/moge/nie
    wolno placic kominiarzom za coroczne przeglady kominow/wentylacji? Co mi
    grozi gdy ich nie wpuszcze do domu?
    Adam

  • 2. Data: 2004-02-20 10:05:18
    Temat: Re: kominiarze ???
    Od: Tukan <t...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2004 08:50:10 +0100, Adam <f...@f...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > wolno placic kominiarzom za coroczne przeglady kominow/wentylacji? Co mi

    Prawo budowlane art.62 ust.1 ustawy z 7 lipca 1994 roku.
    Grozi ci grzywna z zamianą na areszt.

  • 3. Data: 2004-02-20 10:18:59
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    i jak to sie ma do sytuacji gdy ktos ogrzewa dom pradem, badz ma kociol
    gazowy turbo z przewodem powietrzno-spalinowym?

  • 4. Data: 2004-02-20 10:46:25
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Prawo budowlane art.62 ust.1 ustawy z 7 lipca 1994 roku.
    > Grozi ci grzywna z zamianą na areszt.
    1.Czy ten przepis jest aktualny
    2.Czy tylko kominiarz moze kontrolowac,czyscic itp. prace wykonywac? Jesli
    juz czy to musi byc kominarz z mojego miasta?
    3.Kto sprawuje nadzor nad przestrzeganiem i egzekwowaniem tych przepisow?
    Czy nie jest to przepis martwy?
    4.Mozesz mi podac link badz tekst tego rozporzadzenia/ustawy?

    Adam

  • 5. Data: 2004-02-20 14:18:55
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Znalazlem cos takiego: Dz. U. Nr 121, poz. 1138 z dnia 11 lipca 2003 r.).
    "Rozdział 7
    Instalacje i urządzenia techniczne
    § 30. 1. W obiektach, w których odbywa się proces spalania paliwa stałego,
    ciekłego lub gazowego, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów dymowych i
    spalinowych:
    1) od palenisk zakładów zbiorowego żywienia i usług gastronomicznych - co
    najmniej raz w miesiącu, jeżeli przepisy miejscowe nie stanowią inaczej;
    2) od palenisk opalanych paliwem stałym nie wymienionych w pkt 1 - co
    najmniej cztery razy w roku;
    3) od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym nie wymienionych w pkt
    1 - co najmniej dwa razy w roku.
    2. W obiektach, o których mowa w ust. 1, usuwa się zanieczyszczenia z
    przewodów wentylacyjnych co najmniej raz w roku, jeżeli większa
    częstotliwość nie wynika z warunków użytkowych."

    1."co to znaczy odbywa sie proces spalania" - czy jesli np. nie mieszkam w
    domu a zjawiam sie tam sporadycznie i mam kociol gazowy to musze 2x w roku
    czyscic komin?
    2. a moze jesli mam TYLKO kociol gazowy to komina czyscic nie musze, bo
    napisano: " plynnym i(a nie "lub"!) gazowym"
    3.moze musze sie tylko dostosowac do pkt.2 tzn.1x na rok czyscic przewody
    wentylacyjne? Co oznacza "nie wynika z warunkow uzytkowych"?
    4.kto moze usuwac zanieczyszczenia z przewodow wentylacyjnych (nie
    spalinowych i nie dymowych)?

    Adam

  • 6. Data: 2004-02-20 16:50:35
    Od: Tukan <t...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2004 11:46:25 +0100, Adam <f...@f...onet.pl>
    napisał:

    > 1.Czy ten przepis jest aktualny
    - tak
    > 2.Czy tylko kominiarz moze kontrolowac,czyscic itp. prace wykonywac?
    -Musi to być mistrz kominiarski ( z odpowiednim kwitem)lub osoba z
    odpowiednimi
    uprawnieniami budowlanymi
    > juz czy to musi byc kominarz z mojego miasta?
    -nie koniecznie
    > 3.Kto sprawuje nadzor nad przestrzeganiem i egzekwowaniem tych
    > przepisow?
    - Minister Spraw Wewnętrznych,a napewno prokurator po pożarze lub
    zaczadzeniu
    > Czy nie jest to przepis martwy
    - Nie,te przepisy są często aktualizowane
    > 4.Mozesz mi podac link badz tekst tego rozporzadzenia/ustawy?
    Rozporządzenie Min.Spr.Wewi Adm.z 16 sierpień 1999 r.w sprawie warunków
    technicznych
    użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U.Nr 74 poz 99)rozdział II- kontrole
    okresowe.
    W nowym domu przegląd kominiarski jest niezbędnydo uzyskania kwitu o
    zakonczeniu budowy.
    Do starego domu napewno raz w roku zawita kominiarz po wziątke. Za 160 zł
    badziesz miał spokój
    bez względu,czy używasz komin czy nie,Może cie zakablować do Straży
    Pożarnej lub jesli umie to do Sądu Grodzkiego przez inspetora
    budowlanego.Protokół przeglądu ma sciśle określoną przepisami formę.
    TUKAN

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/