  • 11. Data: 2003-04-15 22:46:37
    Temat: Re: Chyba NTG - 02 maja 2003r.
    Od: d...@o...pl

    > moze sie w koncu dowiem czy dotyczy to rowniez nauczycieli???
    > --
    > careful with this axe Eugene!

    Dowiesz się: nie dotyczy.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 12. Data: 2003-04-16 05:51:10
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    d...@o...pl wrote:

    > Dowiesz się: nie dotyczy.

    a jeszcze jakies proste uzsadnienie bo w Karcie Nauczyciela sprzecznosci
    nie widze:

    z Karty Nauczyciela:
    Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pelnym wymiarze zajec
    nie
    moze przekraczac 40 godzin na tydzien.

    Art. 42c. 1. Nauczyciela zatrudnionego w pelnym wymiarze zajec
    obowiazuje
    pieciodniowy tydzien pracy. Nauczycielom doksztalcajacym sie,
    wykonujacym
    inne wazne spolecznie zadania lub - jezeli to wynika z organizacji pracy
    szkole - dyrektor szkoly moze ustalic czterodniowy tydzien pracy.

    2. W szkolach, w których praca odbywa sie we wszystkie dni tygodnia,
    nauczyciel korzysta co najmniej raz na dwa tygodnie z dwu kolejnych dni
    wolnych od pracy, z których jeden musi przypadac w niedziele. Nie
    dotyczy to
    nauczyciela pracujacego w systemie ksztalcenia zaocznego.

    3. Za zajecia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuncze, wykonywane w dniu
    wolnym od pracy, nauczyciel otrzymuje inny dzien wolny od pracy, a w
    szczególnie uzasadnionych wypadkach zamiast dnia wolnego - odrebne
    wynagrodzenie w wysokosci okreslonej w przepisach o wynagrodzeniu
    nauczycieli.

    4. Za prace w swieto, przypadajace poza dwoma dniami w tygodniu wolnymi
    od
    pracy, nauczyciel otrzymuje inny dzien wolny od pracy, a w szczególnie
    uzasadnionych wypadkach zamiast dnia wolnego - wynagrodzenie ze 100
    proc.
    dodatkiem.

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 13. Data: 2003-04-16 06:38:20
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Bez urazy...
    Ale ja mam (pracując w pełnym wymiarze czasu pracy) 26 dni urlopu na rok.
    Ile ma ich nauczyciel w ciągu roku kalendarzowego?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 14. Data: 2003-04-16 07:04:13
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    MAREK wrote:

    > Bez urazy...

    zadna tam uraza, prywatnie nigdy nie moglem zniesc jak zaklad pracy
    wpychal mi na sile wolne a potem kazal mi odpracowywac w najmniej
    odpowiednim momencie, interesuje mnie po prostu wyjasnienie prawne a nie
    przekonanie o koniecznosci udzielenia tych dwoch dni wolnych
    nauczycielom

    > Ale ja mam (pracując w pełnym wymiarze czasu pracy) 26 dni urlopu na rok.

    ja tez :-)

    > Ile ma ich nauczyciel w ciągu roku kalendarzowego?

    taki to 'urok' tej pracy, ty jednakze mozesz sobie urlop zaplanowac,
    nauczyciel nie, specyfika zawodu, osobiscie nie zazdroszcze, mam matke
    emerytowana nauczycielke :-)

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 15. Data: 2003-04-16 11:27:58
    Od: "ari" <a...@N...gazeta.pl>

    MAREK <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Coś mi się obiło o uszy, że 02 maja jest dodatkowym dniem wolnym od pracy.
    > Znalazłem jedynie coś w Monitorze Polskim i dotyczy tylko urzędników
    > państwowych. Jakkolwiek nektóre firmy mają w tym dniu wolne.
    > Prawda li to?
    > W którym kościele dzwonili?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    >
    > MAREK
    > GG:3435086
    A moze warto się z tym zapoznać:
    http://www.mgpips.gov.pl/serwis_prasowy_szczegoly.ph
    p?nr=1707&slowo=informac
    je

    ari

  • 16. Data: 2003-04-16 16:56:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "MAREK" <m...@p...onet.pl> popełnił 16 kwi 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Bez urazy...
    > Ale ja mam (pracując w pełnym wymiarze czasu pracy) 26 dni urlopu na rok.
    > Ile ma ich nauczyciel w ciągu roku kalendarzowego?

    Tyle samo?

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2003-04-17 06:39:09
    Od: w...@p...onet.pl

    > A moze warto się z tym zapoznać:
    > http://www.mgpips.gov.pl/serwis_prasowy_szczegoly.ph
    p?nr=1707&slowo=informac
    > je

    nic tu nie widze o wylaczeniu urzedasow i nauczycieli...szczerze mowiac to
    nigdzie nie widze...
    ..co wiecej - z mojej rozmowy z autorka przedwczorajszego artykulu w SE wynika,
    ze autorka takze nie do konca wie, dlaczego - jak to napisala ""...Z nowych
    przepisów nie cieszą się tylko pracownicy administracji rządowej i innych służb
    podlegających ustawie o służbie cywilnej. Ich te przepisy nie dotyczą, więc
    dodatkowego dnia wolnego nie dostaną...".
    Na moje pytanie "na jakiej to konkretnej podstawie" odpowiedziala,
    cytuje, "dokladnie nie wiem, ale tak jest"...a ludzie to czytaja

    jak dla mnie, szykuje sie kolejna nagroda Pulicera ;)

    oprocz tego udalo mi sie dowiedziec od ww., ze MEN ma sie oficjalnie
    wypowiedziec co do nauczycieli...

    jeszcze raz zapytuje!:
    czy ktokolwiek moze mi wyjasnic:
    1. dlaczego urzedasy sa wylaczone i beda harowac?
    2. na jakiej podstawie 1.?
    3. czy aby nie jest to wbrew zapisom konstytucyjnym (czyt. art 32 Konstytucji
    RP?

    na ktoryms forum ktos ladnie to ujal...w dalszym ciagu sa rowni i rowniejsi ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 18. Data: 2003-04-17 07:03:23
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Na moje pytanie "na jakiej to konkretnej podstawie" odpowiedziala,
    > cytuje, "dokladnie nie wiem, ale tak jest"...a ludzie to czytaja

    bez komentarza, bez wodki nie rozbierosz

    > jak dla mnie, szykuje sie kolejna nagroda Pulicera ;)
    >
    > oprocz tego udalo mi sie dowiedziec od ww., ze MEN ma sie oficjalnie
    > wypowiedziec co do nauczycieli...

    czekam z utesknieniem

    --
    careful with this axe Eugene!