  • 1. Data: 2003-04-15 12:04:35
    Temat: !!! LOJALKA !!!
    Od: "Ra" <r...@p...onet.pl>

    witam i prosze o pomoc,
    jak sie ma ponizsz do kodeksu pracy??

    1. przedmiotem umowy jest pokrycie przez pracodawce kosztow szkolen
    2. pracodawca zobowiazuje sie na drodze pozyczki pokryc koszty szkolen
    pracownika delegowanego przez pracodawce
    3. jezeli pracownik w okresie 3 lat rozwiaze stosunek pracy, badz pracodawca
    z pracownikiem w skutek "winy pracownika", to pracownik zobowiazuje sie
    zwrocic w calosci "pozyczke"

    SPRAWA BARDZO PILNA

    dzieki za pomoc

    Rafal

  • 2. Data: 2003-04-15 12:12:22
    Temat: Re: !!! LOJALKA !!!
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Ra" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    pracodawca
    > z pracownikiem w skutek "winy pracownika", to pracownik zobowiazuje sie

    Jak najbardziej ok, ale ja bym wynegocjował, żeby do spłaty było
    proporcjonalnie do tego ile jeszcze do tych trzech lat pozostało, żeby sie
    nie okazało, że w ostatni dzień musisz spłacić całość.
    I nie "pokrycie kosztów' tylko konkretna kwota, bo potem za trzy lata się
    dowiesz ile to kosztowało i aż się zdziwisz.

  • 3. Data: 2003-04-15 12:29:46
    Temat: Odp: !!! LOJALKA !!!
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Dokładnie taką umowę podpisywałam z moim byłym pracodawcą. Jest to umowa
    pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.
    Nie płacisz jedynie wtedy gdy pracodawca się przychyli do Twojej prośby,
    albo wtedy gdy Twoja umowa jest na czas określony i kończy się w określonym
    dniu. W taki własnie sposób nie musiałam płacic 4,5 tys zł za szkolenia, bo
    miałam umowę na czas określony. Umowa skończyła się, a ja skończyłam prace w
    tej firmie. A że miałam płacić gdy: ja rozwiązuję umowę albo zwalniają mnie
    dyscyplinarnie, nie musiałam im płacić ani grosza.

    Joanna

  • 4. Data: 2003-04-15 16:08:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 15 Apr 2003 14:04:35 +0200, "Ra"
    <r...@p...onet.pl> zakodował:
> [...]
    >z pracownikiem w skutek "winy pracownika", to pracownik zobowiazuje sie

    To chyba normalne, że pożyczkę się oddaje? Ale wtedy nie można
    powiedzieć, że pracodawca pokrywa koszty szkolenia - to Ty płacisz, Ty
    bierzesz fakturę i odliczasz sobie od podatku.

    A gdyby to nie była pożyczka, tylko faktycznie pracodawca pokrywałby
    koszty, to też nie miałbyś obowiązku pokrywać całego kosztu szkolenia
    - lecz proporcjonalnie. Czyli np. po przepracowaniu 1,5 roku tylko
    połowy - więcej w rozporzadzeniu w sprawie zasad i warunkow
    podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wyksztalcenia ogolnego
    doroslych.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-04-15 17:03:31
    Od: "Mariusz Kowalski" <p...@e...com>

    A jak sie ma

    1. Zakaz wykonywania zawodu zwiazanego z praca w ... na terenie RP.???

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 6. Data: 2003-04-16 12:14:40
    Od: "Ra" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > połowy - więcej w rozporzadzeniu w sprawie zasad i warunkow
    > podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wyksztalcenia ogolnego
    ok. pozyczke sie oddaje, ale z jakich srokow pracodawca ma udzielic ta
    pozyczke?
    z funduszu swiadczen socjalnych?
    no i co z odsetkami od pozyczki, ktore chocby w teorii ktos uznac moze za
    stosowne, w momencie gdy pracownikowi "powinie sie noga"

  • 7. Data: 2003-04-16 15:46:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 16 Apr 2003 14:14:40 +0200, "Ra"
    <r...@p...onet.pl> zakodował:

    >no i co z odsetkami od pozyczki, ktore chocby w teorii ktos uznac moze za
    >stosowne, w momencie gdy pracownikowi "powinie sie noga"

    Zgodnie z umową. Ale pożyczkę należy oddać niezależnie od tego, czy
    zwolnisz się jutro, czy za 5 lat. Warunki pożyczki i źródło jej
    finansowania to zupełnie inna para kaloszy i ma się nijak do tematu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775