  • 1. Data: 2003-04-15 12:33:42
    Temat: Chyba NTG - 02 maja 2003r.
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Coś mi się obiło o uszy, że 02 maja jest dodatkowym dniem wolnym od pracy.
    Znalazłem jedynie coś w Monitorze Polskim i dotyczy tylko urzędników
    państwowych. Jakkolwiek nektóre firmy mają w tym dniu wolne.
    Prawda li to?
    W którym kościele dzwonili?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 2. Data: 2003-04-15 12:40:35
    Temat: Re: Chyba NTG - 02 maja 2003r.
    Od: "Dorota M." <d...@t...pl>

    Użytkownik "MAREK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Coś mi się obiło o uszy, że 02 maja jest dodatkowym dniem wolnym od pracy.
    Do odrobienia niestety 10 maja...
    > Znalazłem jedynie coś w Monitorze Polskim i dotyczy tylko urzędników
    > państwowych. Jakkolwiek nektóre firmy mają w tym dniu wolne.

    W którym Monitorze? (Nr)

  • 3. Data: 2003-04-15 12:50:45
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    22,03,2002 poz.200

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 4. Data: 2003-04-15 12:53:07
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Znalazłem jakąś Uchwałę Sądy Najwyższego z 14 listopada 2001 (III ZP 20/01)
    ale cczy to się przekłada na szarego pracownika?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 5. Data: 2003-04-15 12:53:14
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    MAREK wrote:
> [...]
    > pracy. Znalazłem jedynie coś w Monitorze Polskim i dotyczy tylko
    > urzędników państwowych. Jakkolwiek nektóre firmy mają w tym dniu

    Niekoniecznie 02 maja, ale dodatkowy wolny dzień w okresie
    rozliczeniowym (czasu pracy).

    Tak samo będzie w listopadzie.

    SPP
    spp(at)op.pl

  • 6. Data: 2003-04-15 12:56:57
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Zawsze mnie bawił ten prawniczy język. Może coś jaśniej?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 7. Data: 2003-04-15 13:06:36
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    MAREK wrote:
    > Znalazłem jakąś Uchwałę Sądy Najwyższego z 14 listopada 2001 (III
    > ZP 20/01) ale cczy to się przekłada na szarego pracownika?

    Tak samo - pomoże wyjaśnić małokumatym personalnym, że tak ma być.

    SPP
    spp(at)op.pl

  • 8. Data: 2003-04-15 13:30:37
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    MAREK wrote:
    > Zawsze mnie bawił ten prawniczy język. Może coś jaśniej?

    W uproszczeniu:

    1. Obowiązuje 40 godzinny tydzień pracy.
    2. Ten czas musi się zgadzać w tzw. okresie rozliczeniowym - dla
    większości firm jest to miesiąc kalendarzowy (ale może być inny - u
    mnie np. jest to kwartał). Co jest powyżej - to nadgodziny lub
    dodatkowe dni wolne - tego musi pilnować (i planować) Pracodawca.
    3. Dodatkowy dzień dostajesz w tym właśnie okresie - w maju lub innym
    terminie (jak u mnie - kwiecień - czerwiec).

    SPP
    spp(at)op.pl

  • 9. Data: 2003-04-15 13:44:56
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Szczerze dla mnie to jest niejasne. Co wynika z tego, że 3 maja jest świętem
    i wypada w sobotę? Przecież i tak bym nie szedł do pracy! Według mnie po
    prostu "tracę" bo akurat tak "wypadło". Dlaczego pracodawca musi dać mi ten
    dzień wolnego?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 10. Data: 2003-04-15 18:35:04
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    SPP wrote:

> [...]
    > 3. Dodatkowy dzień dostajesz w tym właśnie okresie - w maju lub innym
    > terminie (jak u mnie - kwiecień - czerwiec).

    moze sie w koncu dowiem czy dotyczy to rowniez nauczycieli???
    --
    careful with this axe Eugene!