  • 11. Data: 2012-03-13 07:48:07
    Temat: Re: Chińskie Centrum - Wólka Kosowska Faktury - podatki
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Ty chyba nie chodzisz tam po zakupy, tylko aby wpierdol dostać ;)
    >
    > A tak poważnie, czemu sobie nie pójdziesz po ubranka do H&M, po perfumy do
    > Rossmanna? Tam nie będziesz miał problemu z uzyskaniem faktury nawet na
    > 10zł. Skoro jednak wchodzisz do zagłębia szarej strefy, to nie dziw się.

    jeżeli kupuję towar do sklepów to na pewno nie w H&M, w Wólce nie kupisz
    jednej koszulki czy jednego portfela,
    tam się kupuje hurtowo, ceny są bardzo niskie. Nie wydaje mi się, ze to jest
    jakiś typ "szarej strefy", tylko jakiś typ "usankcjonowajego
    innego typu rozliczenia podatkowego". Tam pracuje podobno 20 000 ludzi.
    Obroty są porównywalne w obrotami sieci handlowych typu Makro czy E Leclerc,
    Tak patrząc na asortyment to jest towar, który potem króluje w 70-80%
    butików, sklepów z ubraniami, targowisk.
    Ciekawi mnie jak to jest rozliczane, te dziesiątki Tirów dziennie muszą
    przyjechać z jakiegoś portu, w tym porcie te kontenery muszą być
    rozładowane, to są dziesiatki ton towarów dziennie.
    pozdr.

  • 12. Data: 2012-03-13 09:52:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 08:48, GR001 pisze:
    > Ciekawi mnie jak to jest rozliczane, te dziesiątki Tirów dziennie muszą
    > przyjechać z jakiegoś portu, w tym porcie te kontenery muszą być
    > rozładowane, to są dziesiatki ton towarów dziennie.

    Straszne. To muszą być jacyś terroryści niewątpliwie ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-03-13 11:03:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 03/13/2012 02:19 AM, Robert Tomasik wrote:
    > wiadomości news:jjllt1$kqj$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo to działa tak trochę, jak sprzężenie zwrotne. Im podatki są wyższe,
    > tym bardziej opłacalne jest niepłacenie podatków. A im mniej osób płaci
    > podatki, to podatki trzeba podnosić. Jakby podatki były liniowe i na
    > sensownie niskim poziomie, to sądzę, że przy niższej stopie w sumie
    > więcej by do fiskusa trafiało. Ale pozbyto by się w ten sposób narzędzi
    > do tych wszelkich kombinacji.

    Amen.

    --
    Tomasz Chmielewski