eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCeny na półkach › Ceny na półkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.net
    cologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pe
    er01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 7 Jan 2023 14:05:42 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.6.1
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Content-Language: pl
    From: cef <c...@i...pl>
    Subject: Ceny na półkach
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <63b96e27$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.136.69
    X-Trace: 1673096743 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 544 83.27.136.69:62354
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2638
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:833507
    [ ukryj nagłówki ]

    W sklepie samoobsługowym
    gdzie raz w tygodniu robię zakupy
    zauważyłem ostatnio inną cenę na kasie samoobsługowej
    niż na półce, ale nie miałem czasu na wołanie
    obsługi i dochodzenie swoich praw więc nie reagowałem.
    Ale przy kolejnych zakupach znowu trafiłem na niezgodność
    (zupełnie przypadkiem, bo nie analizuję jakoś szczegółowo cen
    przy zakupie/kasowaniu) i postanowiłem wezwać obsługę, żeby odzyskać
    te niecałe 2zł, bo miałem chwilę czasu.
    Przemiła kierowniczka osobiście oddała pieniądze,
    przy okazji podyskutowaliśmy trochę o galopujących cenach
    i problemach technicznych sklepu z tego tytułu. I pani zupełnie bez cienia
    zakłopotania poinformowała mnie, że zmieniają ceny co chwilę
    i ona nie wie ile w tej chwili jest cen prawidłowych
    a ile zaniżonych na cenówkach. Ja nie robię tam podstawowych
    zakupów, bo ceny są wyższe niż w moim osiedlowym sklepie,
    ale jeśli tak incydentalny klient jak ja zauważa taką rozbieżność dwa
    razy w miesiącu,
    to chyba jest tam niezły cenowy burdel i obsługa niewiele sobie z tego robi.
    Temat praw klienta dotyczący rozbieżności cen jest znany i opisany w sieci,
    ale dotyczy głównie samego pojedynczego aktu zakupu i obowiązku
    realizacji umowy
    po cenie z ekspozycji. Ale nie natknąłem się na programy naprawcze w
    przypadku recydywy. W ramach testowania sklepu mogę w trakcie albo po
    zakupach
    (z reguły kupuję tam 5-6 produktów) dokonać 100% sprawdzenia
    i wołać za każdym razem kierownika i odbierać te parę groszy,
    ale nie sądzę, żeby to dało jakiś długofalowy efekt.
    Czy oprócz jakiegoś meldowania w Inspekcji czy innym urzędzie
    ochrony/kontroli
    są jakieś skuteczne metody wymuszenia zgodnych cen na kasie z ofertą?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1