    Date: Sat, 7 Jan 2023 16:06:04 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ceny na półkach

    W dniu 07.01.2023 o 14:05, cef pisze:
    > Czy oprócz jakiegoś meldowania w Inspekcji czy innym urzędzie
    > ochrony/kontroli
    > są jakieś skuteczne metody wymuszenia zgodnych cen na kasie z ofertą?

    Zagadnienie pozostaje w gestii Inspekcji Handlowej. teoretycznie można
    wezwać patrol Policji, który też może na kierowniczkę nałożyć mandat.
    Gdybyś zrobił tak duże zakupy, ze kwota różnicy przekroczy 100 zł, to
    wówczas już jest to przestępstwo, ale ponieważ z reguły są to groszowe
    różnice, więc nie spotkałem się w sklepie detalicznym z takim
    zdarzeniem. Natomiast zdarzało się to przy skupie zwierząt (oszustwo na
    wadze, albo kategorii z cennika) albo przy sprzedaży węgla lub
    materiałów budowlanych w postaci przykładowo piasku, żwiru czy kruszywa,
    gdzie samochód tego kosztuje kilka tysięcy złotych i oszustwo przy wadze
    może być ponad 100 zł.

    --
    Robert Tomasik