  • 1. Data: 2003-05-23 09:22:02
    Temat: Celowe pogarszanie bezpieczenstwa na drodze:
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Zycie Warszawy napisalo cos takiego:
    http://wiadomosci.wp.pl/prasaWiadomosc.html?wid=9548
    76&kat=9912

    [Cytat]
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w związku z najnowszymi
    badaniami opracowuje plan inwestycyjny [...]
    Jednym z rozwiązań ma być stopniowe przeprofilowania jezdni, tak, by zbyt
    szybka jazda powodowała np. wypychanie na pobocze.
    [koniec cytatu]

    Choci o to zeby ludzie nie pedzili.

    Teraz zakladamy hipotetyczna sytuacje:

    W takim wyprofilowanym miejscu dochodzi do wypadku - jeden kierowca w wyniku
    takiego wyprofilowania jezdni (rowniez przekroczyl dozwolona predkosc)
    powoduje w wypadek w ktorym ucierpieli tez inni ludzie (przykladowo ludzie
    idacy poboczem, lub jakis inny kierowca).

    Czy w takim wypadku poszkodowani moga sie ubiegac przed sadem o
    odszkodowanie od zarzadcy drog ktory podjal decyzje o przebudowie drogi w
    taki sposob aby jadacy zbyt szybko mial wypadek?

  • 2. Data: 2003-05-23 09:40:21
    Temat: Re: Celowe pogarszanie bezpieczenstwa na drodze:
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    > Jednym z rozwiązań ma być stopniowe przeprofilowania jezdni, tak, by zbyt
    > szybka jazda powodowała np. wypychanie na pobocze.

    Ależ to jest genialne!!!! Zostaną zepchnięte na pobocze wszystkie karetki
    pogotowia, które się będę zbytnio spieszyły z udzieleniem pomocy np. ofiarom
    wypadku przy następnym przeprofilowanym zakręcie.

  • 3. Data: 2003-05-23 09:45:46
    Od: "Jurka" <K...@n...patyku.com>

    ...from bitstream coded by *Ewa* :
> [...]
    > karetki pogotowia, które się będę zbytnio spieszyły z udzieleniem
    > pomocy np. ofiarom wypadku przy następnym przeprofilowanym
    Przekonstuowac tak karetki i inne pojazdy uprzywilejowane aby
    bezpiecznie zachowywaly sie na przeprofilowanej jezdni. 8-)
    --
    J.R.
    J...@a...wytnijto.com

  • 4. Data: 2003-05-23 21:43:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dość poważnie rozważam, czy aby takim genialnym postępkiem facet nie zahacza
    o art. 174 kk. W końcu umyślnie usiłuje doprowadzić do katastrofy.

  • 5. Data: 2003-05-27 19:48:30
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednym z rozwiązań ma być stopniowe przeprofilowania jezdni, tak, by zbyt
    > szybka jazda powodowała np. wypychanie na pobocze.

    Kaczka dziennikarska a.k.a. 'fakt' prasowy. Dzwoniłem i do GDDKA i do tych,
    od których ten raport wyszedł. TAAAAAAAAAKIE oczy zrobili (pisząc w
    przenośni).