  • 1. Data: 2003-05-23 07:24:49
    Temat: Zmiana zarzadu...
    Od: Witold Mikiciuk <w...@n...pl>

    Witam serdecznie

    Historia: 1.Dnia 18 wrzeœnia upłynšł termin uprawomocnienia się decyzji
    Urzędu Gminy Ursynów dot. pozwolenia za zamieszkanie w osiedlu Ostoja przy
    Dukcie Kabackim. Od tego momentu zaczšł płynšć termin trzech miesięcy w
    którym SBM Kabaty-Matecznik miała przenieœć na finansujšcych prawo
    własnoœci lokali mieszkalnych wraz z częœciami wspólnymi i garażami. Dnia
    07.10.2002 został złożony przez zarzšd spółdzielni wniosek do tego samego
    Urzędu Gminy Ursynów o wyłšczenie garaży z całoœci budynku jako odrębna
    własnoœć. Dopiero 17 stycznia 2003 roku został złożony wniosek do sšdu
    ksišg wieczystych o założenie nowej księgi na lokale garażowe. Złożenie
    tego wniosku odbyło się już po tereminie trzech miesięcy jakie
    zobowišzywały Zarzšd spółdzielni do przeniesienia prawa własnoœci
    wynikajšcego z umowy przedwstępnej podpisanej z każdym finansujšcym. Dnia
    30.10.2002 roku zostałem powiadomiony pismem o dotrzymaniu obowišzujšcego
    terminu z umowy przedwstępnej. Do dnia dzisiejszego nie ma decyzji z sšdu
    ksišg wieczystych co powoduje niegotowoœć prezesów do wywišzania sie z
    obowišzujšcej umowy. Niewywišzanie się z umowy przedwstępnej wynika z
    opieszałoœci zarzšdu lub nieznajomoœci przez nich prawa polskiego.

    2.Według wspomnianej umowy przedwstępnej paragraf 7 mówi o zwrocie
    nadpłaty budowlanej w terminie 14 dni od momentu podpisania ostatecznego
    rozliczenia finansowego. Według prezesów zarzšdu ostatecznym rozliczeniem
    jest karta finansowa z podanš sumš wpłat/nadpłat. Należny mi zwrot ok.
    trzech tysięcy złotych został dokonany po 30 dniach od podpisania a po 16
    po obowišzujšcym terminie. Przez okres 16 dni byłem informowany w
    spółdzielni, że powodem opóŸnienia jest nieopłacenie opłat
    eksploatacyjnych przez innych mieszkańców. W paragrafie 7 wspomnianej
    umowy nie ma żadnych warunków uzależniajšcych wypłatę od innych sytuacji.
    Niewywišzanie się z obowišzujšcej umowy przedwstępnej wynika z
    opieszałoœci zarzšdu lub nieznajomoœci przez nich prawa polskiego.
    Przykładów arogancji i działania na mojš niekorzyœć zarzšdu spółdzielni
    Kabaty-Matecznik mogę mnożyć i opisywać, wolę jednak skupić się na sprawie
    rażšco uršgajšcš prawu polskiemu.

    Pytania: Czy wielokrotnie łamana umowa przedwstępna jest dalej wišżšca i
    obowišzujšca? Czy jest jakiœ przepis zobowišzujšcy prezesów w okreœlonym
    terminie do udzielania pisemnych odpowiedzi na pisemne pytania
    finansujšcych?
    Czy lub jaka jest możliwoœć zmiany takiego zarzšdu, który
    swojš działalnoœciš naraża finansujšcych na wymierne straty finansowe i
    niwymierne straty moralne? Myslę że majš tu zastosowanie przestępstwa
    œcigane z urzędu, a okreœlone w art. 284 § 1 i art. 286 § 1 k.k. -
    powołujšc się na przepisy art. 299 § 1 w zw. z art. 315 § 1 k.p.k.
    (wniosek do prokuratury na Mokotowie został juz złożony)

    -Witek

  • 2. Data: 2003-06-03 10:38:27
    Temat: Re: Zmiana zarzadu...
    Od: Witold Mikiciuk <w...@n...pl>