  • 1. Data: 2006-12-04 17:31:14
    Temat: CZy SM moze mnie zmusic do umowy z firma ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Kilka dni temu zostaly rozwieszone na klatkach ogloszenia z biura
    Spoldzielni Mieskzaniowej, ze beda chodzily osoby z firmy xxxx i
    podpsiaywaly umowy na telefon, internet i kablowke. I dopisek ze pakiet
    podstawowy JEST OBOWIAZKOWY !! Czy tak moze byc ?? Czy SM moze zmusic ludzi
    do podpisywania umow z komercyjnymi firmami ??

    Fantom

  • 2. Data: 2006-12-04 17:36:05
    Temat: Re: CZy SM moze mnie zmusic do umowy z firma ?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 4 Dec 2006 18:31:14 +0100, Fantom napisał(a):

    > Czy SM moze zmusic ludzi
    > do podpisywania umow z komercyjnymi firmami ??

    Nie moze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-04 17:53:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Spoldzielni Mieskzaniowej, ze beda chodzily osoby z firmy xxxx i
    > podpsiaywaly umowy na telefon, internet i kablowke. I dopisek ze pakiet

    Kto ten podpis uczynił i czym niby ma grozić niepodpisanie umowy.

  • 4. Data: 2006-12-04 18:57:49
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    > Kto ten podpis uczynił i czym niby ma grozić niepodpisanie umowy.

    Moze grozic utrata sygnalu TV :))

    Jaca

  • 5. Data: 2006-12-04 19:07:47
    Od: akala <a...@a...com>

> [...]

    > podstawowy JEST OBOWIAZKOWY !! Czy tak moze byc ?? Czy SM moze zmusic ludzi
    > do podpisywania umow z komercyjnymi firmami ??

    to chyba jakieś nieporozumienie bo ten który napisał to ogłoszenie niezbyt
    wiedział w czym problem. Pakiet podstawowy najpewniej to kilka podstawowych
    kanałów kablówki - jeżeli nie podpiszesz to po prostu firma nie podłączy ci
    tego sygnału TV i tyle.
    akala

  • 6. Data: 2006-12-04 21:31:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał w wiadomości

    > Moze grozic utrata sygnalu TV :))

    Tym się zajmuje dawny PAR. Nigdy nie mogę tej ich nowej nazwy zapamiętać. Puszkę
    Faradaya zakładają na budynek?

  • 7. Data: 2006-12-04 22:02:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Tym się zajmuje dawny PAR. Nigdy nie mogę tej ich nowej nazwy
    > zapamiętać. Puszkę Faradaya zakładają na budynek?

    Może chodzi o to, że skoro jest kablówka to spółdzielnia rezygnuje z
    utrzymywania anteny zbiorczej. Jeśli jest zakaz instalowania anten
    zewnętrznych to pozostałaby ci antena pokojowa a to może nie wystarczyć do
    odbioru tv z wystarczającą jakością.
    Nawiasem mówiąc blok z żelbetu jest czymś w rodzaju klatki Faradaya.
    Kiepską i nie całkiem szczelną, ale jednak.

  • 8. Data: 2006-12-04 22:17:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > utrzymywania anteny zbiorczej. Jeśli jest zakaz instalowania anten
    > zewnętrznych to pozostałaby ci antena pokojowa a to może nie wystarczyć do

    Rzecz całą w tym, że spółdzielnia nie może zakazać instalowania anten
    jednocześnie nie dając anteny centralnej. Umowa na minimalny pakiet powinna być
    podpisana przez spółdzielnię, a nie mieszkańca.

  • 9. Data: 2006-12-05 07:17:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Rzecz całą w tym, że spółdzielnia nie może zakazać instalowania anten
    > jednocześnie nie dając anteny centralnej.

    Brzmi rozsądnie, ale czy pisząc "nie może" masz na myśli jakąś
    podstawę prawną?

    > Umowa na minimalny pakiet powinna być
    > podpisana przez spółdzielnię, a nie mieszkańca.

    W spółdzielni w której mieszkałem tak właśnie było, ale może to tylko
    dobra wola spółdzielni a nie obowiązek?

  • 10. Data: 2006-12-05 09:23:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > podstawę prawną?
    > W spółdzielni w której mieszkałem tak właśnie było, ale może to tylko

    Taki nakaz - moim zdaniem - przede wszystkim jest czynem nieuczciwej
    konkurencji. Nie dość że w sposób ewidentny narusza prawa klienta zmuszając go
    do korzystania z usług konkretnej firmy w sytuacji, gdy de facto taka usługa
    jest darmowo dostępna w eterze, to jeszcze ogranicza by dostęp do odbiorców
    telewizji.

    Poza tym takie działanie byłoby sprzeczne z podstawowymi zadaniami spółdzielni.
    Jednym z nich jest działanie na rzecz spółdzielców. Trudno za takie działanie
    uznać odcięcie dostępu do publicznie dostępnych programów i "zmuszenie" tym
    samym do zawarcia umowy z innym przedsiębiorcą.