  • 1. Data: 2005-09-18 12:28:57
    Temat: CZY WYBORY 2005 SĄ LEGALNE ?
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Proszę fachowców o wypowiedzenie się czy mamy legalne władze
    publiczne -kolejne konstytucje uchwalane po marcu 1926 a III RP jest
    kontynuacją prawną kolejnych republik nie posiadają aktów derogacji stanu
    prawnego obowiązującego przed marcem 1926

    Na tej podstawie rodzi się pytanie o legalność władzy w Polsce i sens
    wybierania kogokolwiek w oparciu o prawo które zostało uchwalone nielegalnie

    A może się mylę ?!

    --
    OPIX

  • 2. Data: 2005-09-18 12:54:47
    Temat: Re: CZY WYBORY 2005 SĄ LEGALNE ?
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    opix wrote:
> [...]
    > wybierania kogokolwiek w oparciu o prawo które zostało uchwalone nielegalnie

    Ja mam w ogóle wątpliwość, czy II Rzeczpospolita była legalna. A nawet
    jeśli ktoś powoła się na ustalenia międzynarodowe po I WŚ, oraz na
    istnienie państwa polskiego przed 1795 rokiem, no to przecież o ile
    dłużej w tym miejscu rządziły (i tłukły się między sobą) przed 966
    rokiem rozmaite grupy plemienne i mniejsze - zapewne przez tysiące lat.
    Tak więc moim zdaniem nie ma się co ograniczać do podważania
    legalności uregulowań prawnych RP do 1926 roku dużo silniejszą podstawę
    daje rok 966.

  • 3. Data: 2005-09-18 14:10:48
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    opix wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Na tej podstawie rodzi się pytanie o legalność władzy w Polsce i sens
    > wybierania kogokolwiek w oparciu o prawo które zostało uchwalone

    Bardzo. Poczytaj o regułach kolizyjnych przy ustalaniu obowiązującego stanu
    prawnego (lex posterior derogat legi anteriori itd.).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2005-09-18 17:14:23
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> wrote in message
    > opix wyskrobał(a):

    > Bardzo. Poczytaj o regułach kolizyjnych przy ustalaniu obowiązującego
    stanu
    > prawnego (lex posterior derogat legi anteriori itd.).

    dzięki

    --
    OPIX