  • 1. Data: 2009-04-16 11:06:57
    Temat: CYBER-CRIME
    Od: a...@g...com

    Jak sprawa tego nowego rodzaju przestępstw jest uregulowana przez
    prawo obowiązujące w Polsce?
    Interesuje mnie tzw. "cyber-crime" czyli po polsku to chyba będzie:
    "przemoc w internecie". Chodzi o sytaucje kiedy ktoś przez kogoś
    poprzez czaty, portale społecznościowe itp. jest systematycznie
    poniżany, atakowany (ale tylko słownie przecież), niszczony w sensie
    psychicznym - i to już w krajach zachodnich jest przestępstwem...

    Właśnie w BBC usłyszałem wiadomość o tym, iż Korei Południowej
    wprowadzono ustawą prawo nakazujące podawanie pełnych i prawdziwych
    danych przy zapisywaniu się do jakichkolwiek serwisów internetowych,
    udziału w czatach, ichniejszej "naszej klasy" itp.
    a to po tym jak znana koreańska aktorka popełniła samobójstwo i jak
    śledztwo wykazało - na skutek ataków słownych poprzez internet...