  • 1. Data: 2009-04-16 11:26:53
    Temat: Zaliczka na odległość + umowa
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam!

    Chciałbym kupić coś od osoby mieszkającej
    na drugim końcu Polski. Najpierw przelewałbym zaliczkę,
    a za jakiś czas resztę. Czy jest możliwość zawarcia
    umowy na odległość (tzn. nie będę się widział z człowiekiem
    osobiście) tak aby obie strony były zadowolone?

    Szperam za takim tematem ale chyba nie za dobrze zadaję
    pytania bo nic nie mogę konkretnego znaleźć.

    Mam zaufanie do człowieka, ale że kwota nie jest mała,
    chciałbym mieć na to jakiś papierek...

    Poratujecie?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2009-04-16 11:40:56
    Temat: Re: Zaliczka na odległość + umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Lisciasty pisze:
> [...]
    > pytania bo nic nie mogę konkretnego znaleźć.
    >
    > Mam zaufanie do człowieka, ale że kwota nie jest mała,

    Umowę zawsze można zawrzeć na odległość. Przede wszystkim możecie
    zawrzeć umowę w formie ustnej. Możesz nawet nagrać taką rozmowę, aby
    mieć dowód. W sprawach szczególnej wagi warto jednak wymienić się
    podpisanymi egzemplarzami umowy poprzez pocztę. Aby mieć pewność, że
    umowy nie podpisał okoliczny menel spod budki, warto, aby podpis
    kontrahenta był poświadczone notarialnie.

    --
    Liwiusz