  • 71. Data: 2012-05-18 23:59:25
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2012 23:11:37 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A tam też można tylko sobie pomarzyć o postoju?

    Owszem. Brak parkingu.

    > BTW - to nie to koło dworca?
    > No bo jak tak, to raczej pustek tam ostatnio nie widziałem.

    Ano wlasnie.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 72. Data: 2012-05-19 01:07:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał

    > Uzasadnij.

    Ale wyciałes dosć istotny kawałek: "chyba, że płacisz podatek".

    Celem objasnienia: tylko i wyłacznie użytkowanie zbiorkomu
    uprawnia do doliczenia wydatków na dojazd do pracy do kosztów
    uzyskania, i to pod warunkiem że przekracza ryczałt o którym
    niżej.
    Każda inna forma jest sprawa pracownika, ma ryczałtowe koszty
    uzyskania w których ma się "zmiescic" i tyle.
    Użytkowanie czyjegos samochodu stanowi zas "nieodpłatne swiadczenie",
    od którego należy się podatek.
    No i danie do takiego użytkowania nie uprawnia do zaliczenia
    w koszty dajacego (bo nie służy uzyskiwaniu przychodu).
    Sytuacji nie pograża ostatecznie podatek VAT tylko dlatego,
    że już wczesniej (przy zakupie) nie było wolno odliczyć
    VAT od paliwa do "osobówki", więc nie ma potrzeby doliczania.
    Ale od "gołego użyczenia samochodu" (bez paliwa) już się należy...

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2012-05-19 01:14:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, AZ wrote:

    > No to niech piesi też płacą za budowanie przejść dla nich, dlaczego z
    > podatków płaconych przeze mnie w paliwie piesi mają budowane przejscia?

    Dlatego, że droga zajmuje miejsce, po którym bez tej drogi
    piesi by sobie dali rady, a kierujacy pojazdami jakby mniej.

    Zabierz drogę, kasujac zakaz łażenia po jezdni, to Ci się wyjasni
    w czym problem - problemem jest "zawłaszczenie" miejsca pod ruch
    pojazdów.
    To nie piesi powoduja, że nie da się przejsc, "wolny plac"
    nie powoduje również, że nie da się po nim przejechać (a z
    p. widzenia pieszych, "wolny dla wszystkich" plac mógłby
    sobie być, większosc drogi jedni i drudzy poruszaliby się 5 kmph).
    Zabranie "wolnego placu" po to, żeby piesi nie byli równoprawni
    z pojazdami, jest tylko w drobnej czesci rekompensowane przez
    przejscia.

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2012-05-19 01:17:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, WW wrote:

    > Tu mamy inna sytuacje.
    > Prywatna firma, tzn UEFA, poprosiła o zjecie dla swoich potrzeb części drogi
    > na określony czas.
    > Każda inna firma, za czasowe zajęcie cześć jezdni musi zapłacić

    s/każda inna firma/każdy inny/

    Za zajęcie trawnika przy okazji budowy wjazdu (z wymogu wydziału
    infrastruktury, nie włascicieli budynku) trzeba było zapłacić
    bodaj 1zł/m^2/dobę (albo połowę z tego, a 1 zł za chodnik, już
    nie pamiętam).

    > Wszak premier zapewniał, że w Polsce prawo jest takie same dla wszystkich.
    > :-P

    Ale może tylko zapewnienie premiera było... bezprawne :>

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2012-05-19 06:17:38
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Celem objasnienia: tylko i wyłacznie użytkowanie zbiorkomu
    > uprawnia do doliczenia wydatków na dojazd do pracy do kosztów
    > uzyskania, i to pod warunkiem że przekracza ryczałt o którym
    > niżej.

    No i drugi warunek - muszą to być bilety okresowe imienne a nie
    jednorazowe. ;)

    > Użytkowanie czyjegos samochodu stanowi zas "nieodpłatne swiadczenie",
    > od którego należy się podatek.

    Są szczęśliwcy którym się udało... ;)

    http://www.taxcare.pl/news/dojazd_do_pracy_samochode
    m_sluzbowym_bez_podatku.html

    --
    spp

  • 76. Data: 2012-05-19 09:00:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > Owszem. Brak parkingu.

    Podróżujący parkingami nie bardzo parkingów potrzebują, a to centrum wygląda
    że głównie dla nich jest zrobione.

  • 77. Data: 2012-05-19 09:01:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190100180.2860@quad..
    .

    > Ale wyciałes dosć istotny kawałek: "chyba, że płacisz podatek".

    Nie był istotny - słowo klucz "do pracy".
    Taka sama jazda służbowa jak każda inna, zwłaszcza jeśli się sensownie umowę
    skonstruuje.

  • 78. Data: 2012-05-19 09:03:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190109110.2860@quad..
    .

    > Dlatego, że droga zajmuje miejsce, po którym bez tej drogi
    > piesi by sobie dali rady

    Pewnie, zasuwaliby lasem.....

    > Zabierz drogę, kasujac zakaz łażenia po jezdni, to Ci się wyjasni
    > w czym problem

    W tym, że pieszy przez las i pole nie pójdzie, na drodze jest tylko i
    wyłącznie dlatego, że ktoś wybudował drogę dla samochodów.
    A przy okazji pieszy dostał łapówkę - chodnik obok niej.

  • 79. Data: 2012-05-19 09:27:15
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-19 09:01, Cavallino pisze:

    > Nie był istotny - słowo klucz "do pracy".
    > Taka sama jazda służbowa jak każda inna, zwłaszcza jeśli się sensownie
    > umowę skonstruuje.

    Nie _zwłaszcza_ a _tylko_wtedy_. ;)

    --
    spp

  • 80. Data: 2012-05-19 09:32:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote:

    > Nie był istotny - słowo klucz "do pracy".

    Nie ma znaczenia.
    Dojazd do pracy to *dla pracownika* taka sama "sprawa osobista"
    jak dojazd na wczasy.

    Nie ma przeszkód żeby zakład fundował, ale zgodnie z przepisami jest
    to po prostu częsc wynagrodzenia.
    Jeszcze dla porzadku - jesli zostanie prawidłowo opapierkowana (jako
    opodatkowane wynagrodzenie własnie), to oczywiscie wtedy zakład
    może wydatki na samochód zaliczyć w koszty, tak jak każdy inny
    składnik pensji (np. premię), w poprzednim poscie się nieco zapędziłem :)

    > Taka sama jazda służbowa jak każda inna,

    Dojazd do pracy, w mysl aktualnych (i obowiazujacych od dawna)
    przepisów to *nie jest* jazda służbowa, rozumiana jako cos
    co można wliczyć w koszty.
    Dojazd do miejsca wykonywania pracy w ramach wyjazdu służbowego
    poza stałe miejsce swiadczenia pracy ma odrębne regulacje,
    zreszta kilka lat temu było sporo dyskusji na ten temat,
    w zwiazku z wyrokiem który stwierdzał rzecz w oparciu
    o literę przepisu oczywista - pracownik kierowca nie
    jest "w delegacji", bo to własnie jego stałe miejsce swiadczenia
    pracy.

    Ad rem.
    Takie prawo (zaliczenia wydatków dojazdu do rozliczalnych
    kosztów uzyskania) przysługuje oczywiscie np. włascicielom
    DG (1-osobowej czy SC) tudzież zleceniobiorcom, z wyjatkiem
    wymienionych przypadków "pracowniczopodobnych".
    Wynika to z faktu, ze co do zasady przepisy przewiduja
    rozliczanie "opapierkowanych" kosztów w tych przypadkach.
    Pracownicy maja odrębne zasady dla kosztów (ryczałt) i takiego
    prawa nie przewidziano - sa wyjatki, ale wyłacznie dla zbiorkomu,
    literalnie wymienione.

    Uprzedzajac - ze względu na trudnosci dowodowe, takie wykorzystanie
    samochodu służbowego jest powszechnie nadużywane.
    Wiem.
    Ale z p. widzenia podatków niczym nie różni się od wykorzystywania
    tegoż pojazdu celem dowożenia np. własnych dzieci do szkoły lub
    całej rodziny na wakacje.

    > zwłaszcza jeśli się sensownie umowę skonstruuje.

    Sensownosc sprowadza się do pozwolenia na użytkowanie w celach
    osobistych, pracodawca może je oczywiscie ograniczyć "tylko do
    dojazdu do pracy" bo to jego samochód.
    z p. widzenia podatku nic to nie zmieni - formalnie podatek się
    należy i basta, jak kontrola dostanie do ręki niepodważalne
    dowody to przywali podatkiem z odsetkami i ew. mandatem dla
    osoby która wykazania podatku nie dopilnowała.
    Reklamacje składaj do Wysokiego Sejmu, nie do mnie :>

    pzdr, Gotfryd