  • 11. Data: 2010-10-21 13:30:01
    Temat: Re: [CROSSPOST] Rafała Kosika i jego Vertical
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Adam Kłobukowski napisał(a):

    [...]
    > Rada na przyszłość: przerzuć się na audiobooki.

    a wszystkie wyrazy z akcentem na 3 sylabę od końca, hihihi ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 12. Data: 2010-10-21 13:31:50
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Koziołek napisał(a):

    > Przepraszam za cross-posta, ale chciałem napiętnować wrażliwą skórę
    [...]

    No niestety, krawężnika możesz drażnić, jak masz czas i pieniądze.
    Otóż krótka zasada jest taka, że jak komusz powiesz, że jest tępy, to obrazi
    się, jeśli jest taki rzeczywiście.

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 13. Data: 2010-10-21 14:00:21
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-20 22:44, Koziołek pisze:

    > Jest parę książek do których lubię wracać, w tym kosikowy Vertical (IMHO
    > jedna z ciekawszych - nie piszę - najlepszych, bo gusta są różne)
    > powieści SF postkomunistycznego dwudziestolecia;

    IMHO: Ta książka __ociera się__ o plagiat. W książce widać fascynacje
    literaturą Borunia i Trepki. Ze szczerego serca polecam - poczytaj
    oryginały. Zobaczysz, na czym wzorował się Kosik.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Proxima

    To moja opinia, nie musisz się z nią zgadzać.

  • 14. Data: 2010-10-21 18:38:03
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Henry(k) napisał:
    > Możesz sobie nawet panienkę z agencji zamówić żeby ci zrobiła... cokolwiek
    > ;-)

    A propos. Przypomniała mi się historia kolegi. Otóż jechał on autem z
    dziewczyną, z którą wtedy był. Godziny szczytu, krakowskie korki, a jej
    zachciało się lodów ;) No to wzięła się za obrabianie gałki, co średnio
    koledze się spodobało: pasażerowie stojących w korku autobusów mieli kino.
    - ....., co ty wyrabiasz? Przecież ludzie nas widzą???
    - Mnie nie widzą.

    ;)

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 15. Data: 2010-10-23 19:04:18
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Tomaszek napisał:

    > IMHO: Ta książka __ociera się__ o plagiat. W książce widać fascynacje
    > literaturą Borunia i Trepki. Ze szczerego serca polecam - poczytaj
    > oryginały. Zobaczysz, na czym wzorował się Kosik.

    Cóż. Borunia i Trepkę - o ile kiedyś czytałem - to tak dawno, że niczego już
    nie pamiętam.
    Spytałem Rafała Kosika, czy wzorował się na ich książkach:

    "@Koziołek: zajrzałem na wiki i zdecydowanie nie czytałem wspomnianej
    powieści. Jak gdzieś znajdę w antykwariacie, to z chęcią przeczytam i się
    jakoś odniosę do pytania."

    Niezależnie od tego, czy autor Verticala sugerował się ksiażkami
    poprzedników, jego twórczość bardzo mi "podchodzi" (mam tutaj na myśli
    powieści i opowiadania dla dorosłych - dla młodzieży nie czytałem).

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 16. Data: 2010-10-23 19:15:49
    Od: Kudłaty Konservateesta <n...@p...com.pl>

    W dniu 2010-10-21 10:35, Koziołek pisze:

    > Wiesz, tamten odcinek - może kilometr - jedzie się godzinę. Czepianie
    > się tego, że ktoś w takim korku czyta książkę to IMHO przegięcie. Równie
    > dobrze można by się dowalić do dłubania w nosie i kręcenia kulki z kóz :(
    > Owszem, dojebałem głupim tekstem, ale gliniarz ewidentnie ściemnił tym
    > niesprawnym samochodem i teraz będą o to udry w sądzie.
    > Przecież jak pojadę do przeglądu z "luzem na kierownicy" to facet mnie
    > zabije śmiechem...

    To zgłoś do prokuratury narażanie budżetu państwa na straty, bo jebany
    pies się obraził i postanowił się zemścić za pieniądze z moich podatków.

    --
    Kudłaty Konservateesta
    n...@p...com.pl

    "Hej, heej, heeeej sokoły! Leeeeci Bronek na drzwiach od stooodooołyyy!!!"

    http://wolnemedia.net/polityka/wtc-i-pieciu-tanczacy
    ch-izraelczykow/

  • 17. Data: 2010-10-23 19:56:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Koziołek napisal:
    > Cóż. Borunia i Trepkę - o ile kiedyś czytałem - to tak dawno, że niczego już
    > nie pamiętam.
    > Spytałem Rafała Kosika, czy wzorował się na ich książkach:

    Hm, który kawałek masz na myśli?

    Zagubioną przyszłość, Proximę czy Kosmicznych braci?
    Bo ten trzeci tom bardzo mocno odbiega od dwóch pierwszych,
    ma - na mój gust - niespójną fabułę, mocno szarpaną narrację
    i sprawia wrażenie jakiegoś tak niedorobionego.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2010-10-24 06:59:16
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Jacek_P napisał:

> [...]
    > ma - na mój gust - niespójną fabułę, mocno szarpaną narrację
    > i sprawia wrażenie jakiegoś tak niedorobionego.

    Tomaszek wrzucił link do Proximy na Wikipedii, a ja wraz z pytaniem wysłałem
    Kosikowi link do wątku na pręgierzu / prawo, więc pewnie o tę część chodzi.

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 19. Data: 2010-10-24 08:33:43
    Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Koziołek" <d...@X...pl> napisał w wiadomości
    > czytał.
    > Z uśmiechem wręczył mi wypisany kwit, DR i prawko i spytał:
    > - A dobra chociaż ta książka?
    > - Dobra. Ale i tak pan nie przeczyta.
    > - Dlaczego? Zawsze jakaś chwila się znajdzie.
    > - No tak. Ale z tego co widzę pan pisarz, a czyta kolega z radiowozu.

    Kiedy zdaje sie w 1982 czy 3 roku podczas wieczornego spaceru z psem byłam
    spisywana przez milicjantów, mruknełam pod nosem "jeden umie czytać a drugi
    pisać".
    Starsze to chyba od Mojżesza, a chwalić się tą odzywką teraz to megażałosne.

    AI

  • 20. Data: 2010-10-24 08:54:46
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-10-24 10:33, Anna Izabela pisze:
    > Starsze to chyba od Mojżesza, a chwalić się tą odzywką teraz to
    > megażałosne.

    Akurat w odniesieniu do krakowskich policjantow ta odzywka jest idealna.
    Brawo Koziolku ;) Tez bym z checia napsul krwi tym nierobom.