  • 11. Data: 2011-10-29 04:22:51
    Temat: Re: [CROSS] długi czss oczekiwania do lekarza specjalisty
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    news:4eaac018$0$8438$65785112@news.neostrada.pl...
    >Jeśli chodzi o emigrację podatkową - uważam że
    >
    > Ale dlaczego rząd UK ma się wq... ? Przecież ma zysk bez kosztów.

    a wypłacane emerytury, zasiłki, kwoty na leczenie?

    Lukasz

  • 12. Data: 2011-10-29 04:24:40
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:j8ersb$mmr$1@news.onet.pl...
    > skorzystac ze specjalisty i dac im to zasiwadczenie i niech sciagaja sobie
    > z NFZ ?

    to może nie być głupie, ubezpieczenie przecież ważne jest w całej europie, a
    do Niemiec 200km...

    Lukasz

  • 13. Data: 2011-10-29 07:10:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    > A nie mozna wziac jakiegos zaswiadczenia z NFZ i pojechac za granice i tam
    > skorzystac ze specjalisty i dac im to zasiwadczenie i niech sciagaja sobie z
    > NFZ ?

    A gdzie takie zaświadczenie jest ważne? Najbliżej mam białoruś (ale raczej nie
    chcę się tam leczyć - nie mam paszportu). Mógłbym pojechać na litwę, ale może
    być problem z barierą językową.

  • 14. Data: 2011-10-29 07:54:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.10.2011 06:22), Lukasz wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > a wypłacane emerytury, zasiłki, kwoty na leczenie?

    Emerytury - sądzę że w UK nie są wyższe niż wpływy z ichniejszych ZUSów.

    Zasiłki,kwoty na leczenie - stawiam że są tylko dla tych którzy tam
    mieszkają.

    p. m.

  • 15. Data: 2011-10-29 08:11:04
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > Zasiłki,kwoty na leczenie - stawiam że są tylko dla tych którzy tam
    > mieszkają.

    odprowadzając tam składki - nawet najniższe - oświadczasz że większość
    twojej pracy jest właśnie w UK (większość ilościowa, przychodowa, lub inna
    jaką sobie wymarzysz) - jeżeli większośc pracy wykonujesz w PL to tu musisz
    się rozliczać z zusem. Masz tam adres zamieszkania (dostajesz go od
    pośrednika i nie wiesz czy oprócz ciebie na 50m2 mieszna jedna czy tysiąc
    osób..), masz też prawo do wszelkich świadczeń, choćby na dzieci...

    Lukasz

  • 16. Data: 2011-10-29 14:41:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.10.2011 10:11), Lukasz wrote:
> [...]
    > tysiąc osób..), masz też prawo do wszelkich świadczeń, choćby na dzieci...

    Ciągle nie widzę czemu rządy UK czy kogośtam mają się wq... Polak
    mieszkający w Polsce a odprowadzający podatki/składki do UK nadal jest
    lepszym interesem dla UK niż Polak mieszkający w UK i odprowadzający tam
    składki.

    Poza tym, mogą przecież składki przyjmować, zaś jak przyjdzie do
    wypłacania - wykazać pozorność i odmówić.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-10-29 18:43:13
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

> [...]
    > mieszkający w Polsce a odprowadzający podatki/składki do UK nadal jest
    > lepszym interesem dla UK niż Polak mieszkający w UK i odprowadzający tam

    jeśli chce później z tego powodu otrzymać emeryturę, a większość się tam
    przenoszących na to liczy bo jednak te kilkaset zł miesięcznie płacą, to nie
    jest za obrym interesem, szczególnie że kwota wolna od podatku jest duża i
    taki delikwent podatku tam nie płaci

    > Poza tym, mogą przecież składki przyjmować, zaś jak przyjdzie do
    > wypłacania - wykazać pozorność i odmówić.

    właśnie datego IMO nie ma sensu korzystać przy takim procederze z
    pośredników, jak zrobisz to sam, z głową to mogą ci nadmuchać...

    ---
    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 18. Data: 2011-10-29 18:55:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.10.2011 20:43), Lukasz wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > jeśli chce później z tego powodu otrzymać emeryturę, a większość się tam
    > przenoszących na to liczy

    Czy rzeczywiście? Czy przypadkiem większość wirtualnie przenoszących się
    nie liczy przede wszystkim na niepłacenie tu?

    > bo jednak te kilkaset zł miesięcznie płacą, to
    > nie jest za obrym interesem, szczególnie że kwota wolna od podatku jest
    > duża i taki delikwent podatku tam nie płaci

    Być może. Nie znam tamtejszych przepisów emerytalnych. Czy tam emerytury
    są finansowane wprost z budżetu? Jaki jest pi*drzwi stosunek wysokości
    emerytury do płaconych na nią składek, przy minimalnych dochodach?

    > właśnie datego IMO nie ma sensu korzystać przy takim procederze z
    > pośredników, jak zrobisz to sam, z głową to mogą ci nadmuchać...

    Mówiłem o tym, że Oni, tj. UK, mogą składki przyjmować, zaś jak
    przyjdzie do wypłacania, Oni, tj. UK, mogą wykazać pozorność i odmówić.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-10-29 19:37:14
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > Czy rzeczywiście? Czy przypadkiem większość wirtualnie przenoszących się
    > nie liczy przede wszystkim na niepłacenie tu?

    nie wiem, ja bym na to liczył :P w końcu te 400 czy 500zł też szkoda
    wyrzucić, a tak zawsze drobne wpadną na starość

    > Być może. Nie znam tamtejszych przepisów emerytalnych. Czy tam emerytury
    > są finansowane wprost z budżetu? Jaki jest pi*drzwi stosunek wysokości
    > emerytury do płaconych na nią składek, przy minimalnych dochodach?

    nie mam pojęcia, nie jestem specem, ja się tylko delikatnie przyglądałem
    temu systemowi bo myślę czy nie wyemigrować- przynajmniej z większością
    mojej pracy bo trochę jeszcze tutaj będę dorabiał ;)

    > Mówiłem o tym, że Oni, tj. UK, mogą składki przyjmować, zaś jak przyjdzie
    > do wypłacania, Oni, tj. UK, mogą wykazać pozorność i odmówić.

    w pełni się z tobą zgadzam, tyle że dużo łatwiej wykazać pozorność przy
    takiej lewej spółce zatrudniającej wszystkich z ulicy niż przy pojedynczych
    przypadkach jednoosobowych działalności / spółek czy też zatrudnienia 'u
    kolegi na wyspach'

    Lukasz

  • 20. Data: 2011-10-30 12:58:23
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-10-29 06:24, Lukasz pisze:

    > to może nie być głupie, ubezpieczenie przecież ważne jest w całej
    > europie, a do Niemiec 200km...

    Ale dyrektywa o leczeniu transgranicznym zacznie obowiązywać dopiero za
    jakiś czas.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/