  • 21. Data: 2010-10-05 08:45:44
    Temat: Re: [CROSS - POST] Finito z dopalaczami - mamy lepsze jazdy :)
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-05 10:42:11 woohoo

    > No to zakładając łączny mandat w wys. 200 zł,
    > na "Biegnij Warszawo", mogliby zarobić blisko
    > 3 mln zł. :)

    Żarty żartami, a wg mnie na podstawie tego
    materiału telewizyjnego w zasadzie prawidłowo
    gość dostał mandat.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2010-10-05 08:56:25
    Od: friedrich <c...@p...onet.pl>

    W dniu 05-10-10 10:45, Myjk pisze:

    > Żarty żartami, a wg mnie na podstawie tego
    > materiału telewizyjnego w zasadzie prawidłowo
    > gość dostał mandat.

    Oglądałem. Dlaczego?

    Droga była zamknięta dla ruchu, wymagane pozwolenia były uzyskane, za
    płot właściciel otrzymał odszkodowanie - więc dlaczego prawidłowo? A
    jeśli stałyby tam znaki z ograniczeniem prędkości czy stopu a rajdowiec
    się nie zastosuje to też powinien otrzymać mandat?

    Jak wygląda prawnie status takiego odcinka specjalnego? Czy to jest
    nadal droga publiczna?

  • 23. Data: 2010-10-05 09:07:40
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zastosuje to też powinien otrzymać mandat?
    >
    > Jak wygląda prawnie status takiego odcinka specjalnego? Czy to jest nadal

    jest wyłączona z uzytku, nawet jakby kogos tam zabil to by mu nic nie
    zrobili(patrz kuzaj-czechy w zeszlym roku), na 99 proc. uznają jego
    odwolanie.

    pozdrawiam, wromek

  • 24. Data: 2010-10-05 09:08:10
    Temat: Re: Finito z dopalaczami - mamy lepsze jazdy :)
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    On 5 Paź, 10:56, friedrich <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jeśli stałyby tam znaki z ograniczeniem prędkości czy stopu a rajdowiec
    > się nie zastosuje to też powinien otrzymać mandat?

    Ciekawe jaka bylaby reakcja na to:
    http://www.youtube.com/watch?v=P1oliZs6Vnk :)

    Dla mnie sprawa jest oczywista - skoro na calym swiecie odbywaja sie
    rajdy i na odcinkach specjalnych liczy sie czas to oczywistym jest ze
    nikt nie bedzie sie stosowal do przepisow ruchu drogowego - w innym
    razie po co zamykac droge dla ruchu. Co innego gdyby sytuacja miala
    miejsce na odcinku dojazdowym tak jak ta:
    http://www.youtube.com/watch?v=_jl_VLZ-hEQ
    Tutaj jak najbardziej nalezal sie mandat.

  • 25. Data: 2010-10-05 09:14:19
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=_jl_VLZ-hEQ
    Tutaj jak najbardziej nalezal sie mandat.
    -------------------------
    bufier czesto przegina, sam raz mu pomagalem sie porozumiec z policja
    podczas takiego zatrzymania...
    przetrzymali go ze 2 minuty ale i tak zdązyl bez kary na oes...

    pozdrawiam, wromek

  • 26. Data: 2010-10-05 09:17:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-10-05 07:07, MadMan pisze:
    > Tam nie było wypadku.

    A co było?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-10-05 09:18:11
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-05 10:56:25 friedrich

    > Oglądałem. Dlaczego?
    > Droga była zamknięta dla ruchu, wymagane pozwolenia były uzyskane, za
    > płot właściciel otrzymał odszkodowanie - więc dlaczego prawidłowo?

    Dlatego, że na miejsce zdarzenia została wezwana policja.
    Pojawiła się, sporządzono opis sytuacji, rysunki, ustalono
    sprawcę po numerach, ściągnięto numer polisy, zgłoszono
    sprawę do sądu. Tylko dlatego mandat został wystawiony
    prawidłowo.

    Wg mnie to ten "rajdowiec" miał w obowiązku pojawić się
    po skończonym OSie (czy też rajdzie) na miejscu tej kolizji,
    sprawdzić czy nikomu nic się nie stało, ew. przeprosić za szkody,
    podpisać właścicielowi oświadczenie o zdarzeniu, podać numer
    polisy i sprawa byłaby zakończona. Jeśli nie on, to chociaż
    organizator rajdu -- tylko musiał o tym wiedzieć.

    Z materiału nie wynika wcale, czy to się stało. Nie wynika też,
    czy organizator poczuł się do odpowiedzialności za zdarzenie.
    Być może właściciel płotu zareagował zbyt szybko wzywając
    zaraz po zdarzeniu policję. Tego wszystkiego nie wiadomo.
    Właściciel płotu się nie wypowiedział.

    Szkoda. Fakt jest taki, że doszło do zniszczenia własności
    prywatnej, nie z winy organizatora, tylko z winy kierwocy
    (sam "rajdowiec" przyznał się, że popełnił tam błąd), więc
    to kierowca odpowiada za zniszczenia. Policja została wezwana
    i swoją pracę wykonała. Mandat nałożyli, bo muszą AFAIK.

    Analogicznie do zwykłej sytuacji drogowej. Jeśli jest kolizja
    i wezwana zostanie policja, to winny otrzyma mandat. Jeśli
    strony się dogadają na oświadczenie, mandatu nie będzie.
    Jeśli ktoś ucieknie z miejsca zdarzenia, a znane są numery
    sprawcy, to sprawca zostanie ustalony i wezwany na policję.
    Jeśli przyzna się do zdarzenia, to sprawa się odbywa tak
    jak tutaj. Proste. Wiem, bo miałem podobną sytuację
    i wylądowałem w sądzie grodzkim.

    Naprawdę nie ma tutaj znaczenia czy to rajd czy nie.

    > A jeśli stałyby tam znaki z ograniczeniem prędkości czy stopu
    > a rajdowiec się nie zastosuje to też powinien otrzymać mandat?

    Nie, i o tym komendant (?) też mówił.

    > Jak wygląda prawnie status takiego odcinka specjalnego?
    > Czy to jest nadal droga publiczna?

    Za WS z pms:

    "formalnie PoRD tez tam obowiazuje:

    Art1. 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się
    poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia
    zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu."

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2010-10-05 09:22:45
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-05 11:07:40 wromek

    > nawet jakby kogos tam zabil to by mu nic nie zrobili
    > (patrz kuzaj-czechy w zeszlym roku)

    No, jeszcze trochę i niektórzy zaczną w rajdach
    uczestniczyć, żeby sobie Carmageddon urządzić.
    I tak im nic przecież nie zrobią.

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2010-10-05 09:50:41
    Od: friedrich <c...@p...onet.pl>

    W dniu 05-10-10 11:18, Myjk pisze:

> [...]
    > to kierowca odpowiada za zniszczenia. Policja została wezwana
    > i swoją pracę wykonała. Mandat nałożyli, bo muszą AFAIK.

    Fakt że akurat właściciel płotu się nie wypowiadał ale też policja w
    swych tłumaczeniach - z tego co pamiętam - się na niego nie powoływała.

    Pytanie inne: czy jeśli rolnik na posesji sąsiada (teren prywatny)
    wjedzie traktorem w mur i go uszkodzi to czy wezwana policja ma prawo
    dać sprawcy mandat? Rozumiem sąd, odszkodowanie, sprawa itd ale mandat?

    > Analogicznie do zwykłej sytuacji drogowej. Jeśli jest kolizja
    > i wezwana zostanie policja, to winny otrzyma mandat. Jeśli
    > strony się dogadają na oświadczenie, mandatu nie będzie.

    Droga publiczna to droga publiczna. I tutaj sankcje są przez wszystkich
    znane. Jak nie z autopsji to z opowiadań.

  • 30. Data: 2010-10-05 09:51:20
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    On 5 Paź, 11:18, "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia
    > zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu."

    Czy to nie jest zapis swiezo zmienony? Od jak dawna obowiazuje? Bo
    zdaje sie ze niedawno wlasnie cos sie w tej materii zmienilo. A sprawa
    jest zapewne sporo starsza, skoro juz wyrok zapadl.

    Jesli nie ma przepisu mowiacego o tym ze wyscigi, rajdy etc. sa z tego
    wylaczone to mamy niezly absurd. Nawet na zamknietym torze obowiazywac
    musza przepisy - a wiec ograniczenia predkosci, swiatla, pasy.