    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@g...com>
    <1...@4...net>
    <0...@g...com>
    <5ffd9590$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5ffdccae$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5ffe0738$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Wed, 13 Jan 2021 14:30:05 +0100

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--A grupy ryzyka ... mlodym sie tez zdarzalo zejsc.

    >no litosci ilu ich padlo ? jeden na 1000 starcow ? ratowano nie tych
    >co trzeba

    A tym czasem
    https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/806670
    3,koronawirus-niemcy-trumna-covid-19-saksonia-turyng
    ia.html

    "Do szpitali trafia coraz więcej wymagających leczenia młodych ludzi.
    Prawie we wszystkich regionach do klinik przyjmowani są chorzy w wieku
    20-30 lat. Przeciętny pacjent z Covid-19 w Turyngii ma obecnie nieco
    ponad 50 lat - wynika z wewnętrznych statystyk Departamentu Zdrowia
    Turyngii. "

    Nie wiem jak to sie przeklada na smiertelnosc ... ale skoro "do
    kliniki", to chyba stan jest "powazny", i nawet jesli mlody zwykle
    przezyje ... to moze byc problem dostepnych respiratorow ..

    >--Chyba za wczesnie pytac - jeszcze nie sa pewni jak dlugo sie
    >odpornosc utrzymuje, ani jak czesto wirus mutuje i czy szczepionka
    >obejmie mutacje ...
    >w sumie to niczego nie sa pewni :-) to wyglada na akcje hurra do
    >przodu kupujcie szczepionke i bedzie git :-)

    No, co by nie mowic, to bez szczepionki grozi nam ze 30 mln zakazonych
    i ... ile zgonow ?
    100 tys, 300 tys?

    >--Nie wiem, czy te 2 takie potrzebne - jak puscisz kraj na zywiol, to
    >sie personel szybko zarazi, i bedzie odporny - lub martwy.

    >odporny, w ciagu roku koronawirusa zmarlo mniej niz 150 lekarzy i
    >pielegniarek w zwyklym roku na grype i zapalenie pluc podobnie albo i
    >wiecej

    No, wirus ma stosunkowo mala smiertelnosc, ale przeciez nie zerową.
    Wiec zalozmy, ze 99% personelu przezyje ...

    >--> Hm, kwestia wolnosci osobistych, czy moze sie da zalatwic
    >wymogami stanowiska pracy ?

    >w demokratycznym kraju możesz grzecznie poprosic i usłyszysz równie
    >grzecznie spierdalaj :-)
    >ci ludzie sa słabo opłacani i rząd może im skoczyć, jak zostawia
    >dziadków i pójdą na chorobowe czy zasiłek to dziadki zaczyna zdychać
    >i wtedy Söder pożegna sie ze stanowiskiem wiec za bardzo podskakiwać
    >nie moze ... dzbany muszą szykować marchewkę tu kij nie zadziała ale
    >nie takie gówno tylko sięgnąć do kieszeni

    Jakos tam do tej pory pracowali za te mierne pensje, a teraz o inna
    prace trudno :-)
    A ilu odmowi szczepionki ? 1%, 10%, 30%, 0.01% ?

    Pytanie tylko, czy wolno stwiedzic, ze do tej pracy szczepienie
    obowiazkowe, czy to bedzie niedopuszczalna dyskryminacja ... ale moze
    taniej ich wyrzucic i wyplacic odszkodowanie, niz analize prawna robic
    :-)

    >Eine staatliche Kampagne zur Förderung der Impfbereitschaft, ,,an der
    >sich Vorbilder aus Kunst, Sport und Politik beteiligen", könne
    >helfen.
    >wielka pro kampania i przodownicy szczepien ze swiata sztuki, sportu
    >i polityki, zwlaszcza wyczynowy sport tu pasuje jakze popularny w
    >grupie 80+ :-)

    Ale to osoby w kampanii - mowisz, ze dla grupy 80+ powinni puszczac
    reklamy z udzialem nieznanych osob w wieku 80+ ? :-)

    Chociaz ... "mam 90 lat i mam ochote dozyc 100 - dlatego sie
    zaszczepilem" ... moze to jest argument :-)

    >PS faza wyparcia u Merkel właśnie minęła, w wewnętrznych dokumentach
    >powoli przyznaje sie do bledu

    >https://www.bild.de/bild-plus/politik/inland/politi
    k-inland/kanzleramt-gibt-zu-pflegeheim-schutz-funkti
    oniert-nicht-74862776,view=conversionToLogin.bild.ht
    ml

    Bo nie zrobila lockdownu na czas ? :-)

    J.