  • 1. Data: 2007-06-13 09:05:58
    Temat: Budka dla alkoholików a prawo
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Witam,

    Na wsi często spotyka się przy sklepach spożywczych
    zadaszone przybudówki, gdzie przesiadują alkoholicy,
    spożywając nabyte przed chwilą w sklepie napoje wyskokowe.

    Mam pytanko: czy działanie tych budek reguluje jakiś przepis?
    (np. odległości od innych obiektów, czy trzeba mieć pozwolenie,
    czy wystarczy koncesja dla sklepu itp.).

    Przejrzałem na http://isip.sejm.gov.pl "Ustawę o wychowaniu
    w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi", ale nie widzę
    tu nic wprost na ten temat, jedynie punkt 2a. Art 14
    "Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach,
    placach i w parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do
    ich spożycia na miejscu, w punktach sprzedaży tych napojów"
    legitymizuje, domyślam się, samo istnienie takowych budek.

    Dzięki z góry za wszelkie informacje.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP