  • 11. Data: 2019-01-30 17:10:16
    Temat: Re: Branie pożyczek na wygenerowany PESEL
    Od: "n" <...@...e>

    Jak nie ma jak jest.

    -----
    > W KRS już nie ma, przynajmniej dla osób z zarządu spółek - a pamiętam, ze kiedyś
    był.

  • 12. Data: 2019-01-30 20:39:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W KRS już nie ma, przynajmniej dla osób z zarządu spółek - a pamiętam, ze kiedyś
    był.
    > Ale w KW jest jak najbardziej, do tego masz adres i imiona rodziców.

    Wystarczy przestrzegać prawa. To, że kto wpisze mój PESEL i kilka innych
    danych, które mógł w różny sposób pozyskać nie daje prawa bankowi, czy
    innemu pożyczkodawcy przetwarzać moich danych. Jeśli chcą sobie rozdawać
    pieniądze, to już jest ich problem.

  • 13. Data: 2019-01-31 09:44:12
    Od: "n" <...@...e>

    Świetny argument, gdy zapuka do Ciebie komornik po zgarnięciu wcześniej wszystkiego,
    co miałeś na kontach (żebyś przypadkiem nei mał na adwokata ani benzynę).

    -----

  • 14. Data: 2019-01-31 21:38:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-01-19 o 09:44, n pisze:

    > Świetny argument, gdy zapuka do Ciebie komornik po zgarnięciu
    wcześniej wszystkiego, co miałeś na kontach (żebyś przypadkiem nie mała
    na adwokata ani benzynę).

    Dlatego też, jeśli komuś udzielam porady w sytuacji, gdy na jego dane
    osobowe wzięto jakieś zobowiązanie (telefon, kredyt, terminal
    telewizyjny itd.), to zawsze doradzam wniosek do podmiotu utrzymującego,
    że istnieje zobowiązanie, by ten w oparciu o przepisy o ochronie danych
    osobowych zaprzestał ich przetwarzania w odniesieniu do pomawianego,
    albo wykazał, że uzyskał zgodę albo zawarł z nim umowę i na tej
    podstawie ma interes prawny w przetwarzaniu nie wymagający zgody.

    Przeważnie powoduje to, że bank (operator) anonimizuje dane w systemie i
    zawiadamia o przestępstwie oszutwa organa ścigania. Organa próbują
    ustalić, kto faktycznie zawarł umowę. Czasem się udaje, a czasem nie,
    ale rzekomy wierzyciel nie mogąc przetwarzać danych - nawet
    "przypadkowo" - po kilku latach długu tego sprzedać lub dochodzić nie może.

    Jeśli pomimo żądania nadal dane przetwarza to można powiadomić GIODO, a
    nawet złożyć przeciwko jemu zawiadomienie o przestępstwie, bo świadomie
    narusza przepisy ustawy. Wcześniej nie da się, o bezie sie zasłaniał
    niewiedzą i tzw. "dobrą wiarą".

    Po za tym, o ile na bieżąco zapytana osoba, której danymi się posłużono,
    może coś ciekawego sobie przypomnieć, powiedzieć policjantom. A jak po
    kilku latach ktoś wypadnie z nakazem zapłaty, to nawet trudno coś
    konstruktywnego ustalić.

  • 15. Data: 2019-02-01 05:39:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ale rzekomy wierzyciel nie mogąc przetwarzać danych - nawet
    > "przypadkowo" - po kilku latach długu tego sprzedać lub dochodzić nie może.

    I to serio działa? Bym się raczej spodziewał, że bank przedstawi zgodę,
    którą dostał w trakcie zaciągania kredytu (bo pewnie dostał). A potem
    bank może powiedzieć, że nie widzi powodu aby kwestionować wiarygodnosci
    dokumentów na podstawie których udzielono kredytu i że uważa, że umowa
    jest w mocy. Czyli odbić piłeczkę do oszukanego.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-02-01 21:33:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > dokumentów na podstawie których udzielono kredytu i że uważa, że umowa
    > jest w mocy. Czyli odbić piłeczkę do oszukanego.

    Jesli Ci przyślą kopi,ę zgody, to powiadamiasz POlicję, że ktoś Twój
    podpis sfałszował.

  • 17. Data: 2019-02-02 04:11:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jesli Ci przyślą kopi,ę zgody, to powiadamiasz POlicję, że ktoś Twój
    > podpis sfałszował.

    No ale ja już złożyłem zawiadomienie na policję w momencie gdy się
    okazało, że ktoś zaciągnął na mnie kredyt. Nie mógł zaciągnąć bez
    podrobienia podpisu/poświadczenia nieprawdy, więc co da to dodatkowe
    zawiadominie?

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-02-02 10:16:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > okazało, że ktoś zaciągnął na mnie kredyt. Nie mógł zaciągnąć bez
    > podrobienia podpisu/poświadczenia nieprawdy, więc co da to dodatkowe

    Skąd wiesz, że on w chwili zaciągania kredytu cokolwiek fałszował. Są
    banki, czy też instytucje, że właśnie nic nie podpisujesz, tylko
    wpisujesz PESEL, jakieś dane i pieniądze idą na Twój rachunek. W tym
    jest właśnie problem. Posługiwanie się fałszywym dokumentem tożsamości,
    to obecnie jakiś promil oszustw.

  • 19. Data: 2019-02-02 10:22:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wpisujesz PESEL, jakieś dane i pieniądze idą na Twój rachunek. W tym
    > jest właśnie problem. Posługiwanie się fałszywym dokumentem tożsamości,

    Serio? Prawdę mówiąc w szoku jestem. Nawet nie zjawia się kurier z jakąś
    umową? Rozumiem, że można nie wychodząc z domu, ale że bank nie wymaga
    żadnego zwyczajowego uwierzytelnienia, to jest dla mnie nowość.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-02-02 10:37:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Serio? Prawdę mówiąc w szoku jestem. Nawet nie zjawia się kurier z jakąś
    > umową? Rozumiem, że można nie wychodząc z domu, ale że bank nie wymaga
    > żadnego zwyczajowego uwierzytelnienia, to jest dla mnie nowość.

    Reklam nie oglądasz? Bocian i te sprawy. Tego jet masa i to tam właśnie
    się głownie oszustwa robią.