  • 1. Data: 2006-08-02 07:51:39
    Temat: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: b...@s...pl

    Witam,
    Mam niemaly problem, na skrzyzowaniu najechal na tyl mojego auta
    inny pojazd ( nie wyhamowal), poczym uciekl.
    Udalo sie zapisac nr rejestracyjny, a cale zdarzenie widzialo
    dwóch swiadków.
    Niestety po przyjezdzie policji okazalo sie, ze nie mam aktualnego
    badania technicznego. Policja zatrzymala mi dowód rejestracyjny.
    Poinformowali mnie, ze nawet, gdy ustala sprawce bede mial
    problem z uzyskaniem odszkodowania z powodu braku przegladu w moim
    aucie.
    Prosze o informacje czy to prawda i moge zapomniec o odszkodowaniu?
    Dodam, ze moje auto jest sprawne a brak badania technicznego
    wyniknal z mojego niedbalstwa (kolizja nie wystapila na skutek
    niesprawnosci mojego auta).

  • 2. Data: 2006-08-02 08:17:51
    Temat: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: "test" <t...@i...com>

    Koniecznym warunkiem do spelnienia w kazdej umowie ubezpieczeniowej jest
    WAZNE BADANIE TECHNICZNE. Jesli nie ma, nie ma prawa jezdzic po drodze. I
    tego bedzie sie trzymal ubezpieczyciel.

  • 3. Data: 2006-08-02 08:30:16
    Temat: Re: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu test porozsypywal nastepujace haczki:
    > Koniecznym warunkiem do spelnienia w kazdej umowie ubezpieczeniowej jest
    > WAZNE BADANIE TECHNICZNE. Jesli nie ma, nie ma prawa jezdzic po drodze. I
    > tego bedzie sie trzymal ubezpieczyciel.
    Fajnie. Ale autor watku chce naprawiac z OC sprawcy. Sugerujesz ze autor
    zawieral jakakolwiek umowe z ubezpieczycielem sprawcy?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-08-02 08:33:19
    Temat: Re: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    b...@s...pl napisał:

    > Policja zatrzymala mi dowód rejestracyjny.
    Bo to mogli :-)

    > bede mial problem z uzyskaniem odszkodowania z
    > powodu braku przegladu w moim aucie.
    Tego autorytatywnie nie można stwierdzić-policjant myli się.
    W oparciu o ustawę o ubezpieczeniach nie mam podstaw do odmowy
    wypłaty.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-08-02 09:32:56
    Temat: Odp: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: "test" <t...@i...com>

    > Fajnie. Ale autor watku chce naprawiac z OC sprawcy. Sugerujesz ze autor
    > zawieral jakakolwiek umowe z ubezpieczycielem sprawcy?

    Z pewnoscia nie, natomiast sytuacja w przyapdku AC ma sie identycznie.
    Inaczej, taki pojazd nie ma prawa poruszania sie po drodze, chyba ze na
    lawecie. W wziazku z powyzszym obojetnie czy AC czy OC, jednej czy drugiej
    strony, zaden ubezpieczyciel nie pokryje kosztow naprawy. Identyczna
    syutacja ma miejscy gdy kierowca byl pod wlpywem alkoholu, nawet gdy nie
    jest sprawca jest winny.

  • 6. Data: 2006-08-02 09:35:42
    Temat: Re: Odp: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    test napisał(a):
> [...]
    > strony, zaden ubezpieczyciel nie pokryje kosztow naprawy. Identyczna
    > syutacja ma miejscy gdy kierowca byl pod wlpywem alkoholu, nawet gdy nie

    bzdury

    KG

  • 7. Data: 2006-08-02 09:45:03
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    > lawecie. W wziazku z powyzszym obojetnie czy AC czy OC, jednej czy drugiej
    > strony, zaden ubezpieczyciel nie pokryje kosztow naprawy. Identyczna

    a gdyby auto bez przegladu stalo zaparkowane na jakims parkingu
    i ktos by w nie uderzyl to tez ubezpieczyciel by nie chcial wyplacic z OC ??

    Tomek

  • 8. Data: 2006-08-02 09:53:04
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu test porozsypywal nastepujace haczki:
    > W wziazku z powyzszym obojetnie czy AC czy OC, jednej czy drugiej
    > strony, zaden ubezpieczyciel nie pokryje kosztow naprawy.
    Mylisz sie.
    > Identyczna syutacja ma miejscy gdy kierowca byl pod wlpywem alkoholu, nawet gdy nie
    > jest sprawca jest winny.
    'Nawet gdy nie jest sprawca jest winny' - miodzio, cokolwiek miales na
    mysli:)
    W kazdym badz razie - jesli chodzi o % to akurat kierowca z % bedzie
    uznany za wspolwinnego/wspolsprawce
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-08-02 09:56:14
    Od: Schwester <j...@c...com>

    tomm napisał(a):

    > a gdyby auto bez przegladu stalo zaparkowane na jakims parkingu
    > i ktos by w nie uderzyl to tez ubezpieczyciel by nie chcial wyplacic z OC ??
    >
    > Tomek

    A co jeśli ktoś właśnie skończył naprawiać auto po wypadku i akurat
    jedzie na przegląd?

  • 10. Data: 2006-08-02 10:00:57
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > badania technicznego. Policja zatrzymala mi dowód rejestracyjny.

    Musieli ...

    > problem z uzyskaniem odszkodowania z powodu braku przegladu w moim

    Nieprawda. Odszkodowanie tak czy inaczej dostaniesz, ale byc moze
    bedziesz musiał przez sąd to "załatwic".

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.prv.pl/ford/escort.jpg
    - Od mieszania olejow powstaje kupa w silniku.