  • 11. Data: 2004-12-10 21:59:39
    Temat: Re: Brak podpisu drugiego wspólnika a ważność umowy - proszę o opinie
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Mysle, że kluczowe jest ustalenie, w jakim charakterze Marco ma podpisać te
    umowę,- czy jako osoba fizyczna, czy też w imieniu spólki, jako jej
    zarządzający współwłaściciel.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 12. Data: 2004-12-10 22:53:32
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "desilencio" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    t.localdomain...
    t.localdomain...

    > Mylisz dwa rodzaje ograniczen. Ograniczenie prawa reprezentacji przez
    > wspolnika do czynnosci dotyczacych kwot mniejszych niz X mialoby
    > rzeczywiscie wylacznie skutek wewnetrzny (art. 29(3) ksh). Natomiast
    > art. 30 ksh wprowadza wyjatek od art. 29, dopuszczajac skuteczne
    > wzgledem osob trzecich ustanowienie ograniczenia w postaci
    > reprezentacji lacznej (przez umowe) lub wylaczenia reprezentacji przez
    > oznaczonego wspolnika (przez sad lub przez umowe). Gdyby art. 30 ksh
    > mial dotyczyc tylko stosunkow wewnetrznych, to bylby w ogole
> [...]

    Prokurent był tutaj podany jako przykład.
    My natomiast zaczynamy wchodzić w zupełnie inną kwestię. Kwestia dotyczy
    ważności umowy. Moim zdaniem taka umowa będzie ważna ale do czasu... kiedy
    nie wypowie się drugi wspólnik bądż sąd uzna umowę za nieważną. Pomijam
    kwestię odpwiedzialności postowicza.
    Postowicz działałby bez umocowania -> ukrywając to tym samym przed firmą X
    [tutaj firma X raczej zawija na siebie bata bo rejestr KRS jest jawny].
    Jednakże jeżeli spółka postowicza będzie realizowała postanowienia umowy z
    firmą X, a drugi wspólnik nie wyrazi sprzeciwu, to tym samym można uznać, iż
    umowa weszła w życie. Przy czym jeśli drugi wspólnik wyrazi sprzeciw to
    postowicz będzie odpowiadał za szkody wobec firmy X.
    Firma X może również po podpisaniu umowy tylko przez postowicza wezwać
    drugiego wspólnika do wypowiedzenia się na temat umowy. Dopiero oświadczenie
    drugiego wspólnika, że nie zawrze umowy skutkuje nieważnością umowy.