  • 1. Data: 2003-05-20 11:40:51
    Temat: Brak mozliwosci zwrtou towaru ?
    Od: "Maniek" <f...@i...pl>

    Witam serdecznie!
    Ostatnio wybralem sie z rodzinka do jednego z skelpow obuwniczych
    firmy "D...", ktora to z reszta dosc dobrze sie ostatnio reklamuje. Wybralismy
    calkiem fajne buciki dla malucha i gdy przyszlo do placenia, nad kasa zobaczylem
    dwie kartki formatu A4 wydrukowane na drukarce... Pierwsza informowala, ze do
    wniesienia reklamacji potrzebny jest paragon - zgadza sie- , druga troche mnnie
    zaskoczyla, napis mniej wiecej byl nastepujacej tresci: "PROSIMY SIE DOBRZE
    ZASTANOWIC NAD ZAKUPAMI BO NIE PRZYJMUJEMY ZWROTOW"...

    I tu wdalem sie z pania w krotka dyskusje, pytajac sie czy to nie jest przypadkiem
    zart...
    Na to pani mi odrzekla, ze przepis o mozliwosci zwrotu towaru (nie wiem
    ktory) nie dotyczy sprzedazy bezposredniej... i w rezultacie oni nie przyjmuja
    zadnych
    zwrotow...

    Prosze mnie oswiecic, czy to jest zgodne z prawem? Z tego co pamietam, to
    przepisy sie pozmienialy na niekorzysc sprzedajacych i to juz ze dwa lata temu...

    Pozdr.
    Maniek

    (P.S. Oczywiscie kupilem te buty i nie mam zamiaru ich oddawac :) )

  • 2. Data: 2003-05-20 12:00:01
    Temat: Re: Brak mozliwosci zwrtou towaru ?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Maniek wrote:
    > Prosze mnie oswiecic, czy to jest zgodne z prawem? Z tego co
    pamietam, to
    > przepisy sie pozmienialy na niekorzysc sprzedajacych i to juz ze dwa lata temu...

    Źle pamiętasz. Od 1995 roku nie ma prawa do zwrotu towaru, który nie
    jest wadliwy (teraz niezgodny z umową)

    KG

  • 3. Data: 2003-05-20 12:40:45
    Od: "Maniek" <f...@i...pl>

    "Kamil Gołaszewski" napisał w wiadomość
    a ja odpowiadam:

    Dzieki za Twoją opinię, niestety (głównie ze względu na datę, którą podałeś) nie
    jestem
    przekonany, że jest tak jak mówisz. Pamiętam, mogę się bardzo mylić, było głośno w
    prasie na temat
    nowelizacji prawa handlowego, 2 może 3 lata temu, głównie właśnie chodziło o prawa
    konsumenta... muszę dotrzeć do tych zmian (na pewno nie chodziło mi o 1995 rok).

    Pozdr.
    Maniek

  • 4. Data: 2003-05-20 13:26:24
    Temat: Odp: Brak mozliwosci zwrtou towaru ?
    Od: "Nicki" <n...@i...pl>

    Użytkownik Maniek <f...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bad84i$gf9$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    o prawa
    > konsumenta... muszę dotrzeć do tych zmian (na pewno nie chodziło mi o 1995

    Najnowsze zmiany dotyczące praw konsumenta obowiązują od początku tego roku.
    Mam właśnie przed sobą dodatek do Rzepy z lutego br., gdzie wyraźnie jest
    napisane, że przepisy o sprzedaży towaru zgodnych z umową "nie przywraca"
    prawa do zwrotu towaru wolnego od wad - nie było takiego prawa do końca 2002
    roku i nie ma teraz. Prawnik firmy, w której pracuję wspominał również o
    roku 1995, jako tym, w którym takie zwroty przestały być możliwe.

    pozdrawiam

    Nika

  • 5. Data: 2003-05-20 13:40:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Maniek" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    o prawa
    > konsumenta... muszę dotrzeć do tych zmian (na pewno nie chodziło mi o 1995

    zdecydowanie nie masz prawa zwrotu towaru pełnowartościowego i sprzedawca
    wcale nie musi informować cię o tym wielką kartką - jak kupiłeś to towar
    jest twój

    supermarkety przyzwyczaiły nas do tego, że można kupić i zwrócić, ale
    zdecydowanie od co najmniej 5 lat (a z wypowiedzi kolegów wynika, że nawet
    8) nie ma przepisów, które potwierdzałyby Twoją tezę

    a więc idź do sprzedawczyni , kup kwiaty i przeproś za swoje zachowanie :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-05-20 15:10:14
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Maniek wrote:
> [...]
    > konsumenta... muszę dotrzeć do tych zmian (na pewno nie chodziło mi o 1995 rok).

    O ile sie nie mylę, prawo do zwrotu towaru dotyczyło tylko handlu
    uspołecznionego i wynikało z uchwały Rady Ministrów z 1983 roku -
    'Ogólne warunki umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólne warunki
    gwarancyjne dotyczące towarów trwałego użytku, sprzedawanych przez
    jednostki handlu uspołecznionego'. W 1995 roku została ona uchylona
    przez rozporządzenie RM - 'Szczegółowe warunki zawierania i wykonywania
    umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów' (Dz.U. nr 64
    poz.328). Zmiany o których piszesz, to być może ustawa o ochronie
    niektórych praw konsumentów (..) z 2000 roku, ale ona przyznaje tylko
    prawo do odstąpienia (w ciągu 10 dni) od umowy zawartej poza lokalem
    przedsiębiorstwa lub na odległość.

    KG

  • 7. Data: 2003-05-20 19:49:09
    Od: "Maniek" <f...@i...pl>