    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak mozliwosci zwrtou towaru ?
    Date: Tue, 20 May 2003 17:10:14 +0200

    Maniek wrote:
    > Dzieki za Twoją opinię, niestety (głównie ze względu na datę, którą
    podałeś) nie jestem
    > przekonany, że jest tak jak mówisz. Pamiętam, mogę się bardzo mylić, było głośno w
    prasie na temat
    > nowelizacji prawa handlowego, 2 może 3 lata temu, głównie właśnie chodziło o prawa
    > konsumenta... muszę dotrzeć do tych zmian (na pewno nie chodziło mi o 1995 rok).

    O ile sie nie mylę, prawo do zwrotu towaru dotyczyło tylko handlu
    uspołecznionego i wynikało z uchwały Rady Ministrów z 1983 roku -
    'Ogólne warunki umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólne warunki
    gwarancyjne dotyczące towarów trwałego użytku, sprzedawanych przez
    jednostki handlu uspołecznionego'. W 1995 roku została ona uchylona
    przez rozporządzenie RM - 'Szczegółowe warunki zawierania i wykonywania
    umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów' (Dz.U. nr 64
    poz.328). Zmiany o których piszesz, to być może ustawa o ochronie
    niektórych praw konsumentów (..) z 2000 roku, ale ona przyznaje tylko
    prawo do odstąpienia (w ciągu 10 dni) od umowy zawartej poza lokalem
    przedsiębiorstwa lub na odległość.

    KG