eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak instrukcji w j. polskim › Brak instrukcji w j. polskim
  • Data: 2003-03-30 15:47:08
    Temat: Brak instrukcji w j. polskim
    Od: "Hippo" <h...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    W ustawie o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej widnieje
    nastepujacy zapis:
    "Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany
    udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd
    informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego
    korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego."

    Pytanie: kiedy i jak mozna sie odwolac do tego przepisu? Zakladajac taka
    sytuacje: Kupuje procesor do komputera, instrukcji do niego nie dostaje.
    Procesor ulega uszkodzeniu przez przegrzanie, a oznaczenie nominalnej
    czestotliwosci jego pracy jest w ciagu znakow umieszczonych na nim, ktorych
    ja nie znam, wiec nie wiedzialem jaka jest prawidlowa, i ustawilem zbyt
    wysoka. Oczywiscie wina jest uzytkownika, ale czy mozna sie wtedy odwolac do
    tego zapisu i twierdzic, ze nie mialem zadnych instrukcji jak zainstalowac
    procesor? Czy tez nie majac takich instrukcji przed przystapieniem do
    instalacji powinienem sie upomniec o taka instrukcje, i juz po samym fakcie
    uszkodzenia nie moge zrobic nic?

    I jeszcze jedno pytanie. W powyzszym fragmencie widnieje sformulowanie "jest
    obowiazany", co jak rozumiem nalezy traktowac jak "musi", i jesli tego nie
    zrobi to lamie przepis. A co jesli jest napisane ze "powinien"? To znaczy ze
    powinien, ale jesli tego nie zrobi, to nie lamie przepisu?

    Dziekuje i pozdrawiam.


    --
    Hippo
    /adres antyspamowy/


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1