eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak instrukcji w j. polskim › Re: Brak instrukcji w j. polskim
  • Data: 2003-04-03 22:52:23
    Temat: Re: Brak instrukcji w j. polskim
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wydanie instrukcji jest obowiązkiem sprzedającego. Ale jej brak - moim
    zdaniem - nie spowoduje jego odpowiedzialności w opisanym przez Ciebie
    przypadku. Zauważmy, że "zobowiązany do odszkodowania ponosi
    odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z
    którego szkoda wynikła." (art. 361 kc) W mojej ocenie spalenie procesora nie
    jest normalnym następstwem niedostarczenia instrukcji obsługi.
    Skoro dowiedzionym zostanie, że instrukcji nie było, to pokrzywdzonemu
    przysługuje prawo do żądania dostarczenia instrukcji. Ewentualnie
    odszkodowania za jej późniejsze dostarczenie. W zakres takiego odszkodowania
    może wchodzić na przykład koszt zakupu takiej instrukcji, czy też inne
    należności spowodowane tym, że nie mógł korzystać z zakupionej rzeczy.
    Skoro kupujący nie wiedział, w jaki sposób zainstalować procesor, to
    powinien powstrzymać się z jego montażem i zażądać od sprzedawcy instrukcji.
    Jeśli zaś poniechał tego obowiązku i próbował "eksperymentować" z
    procesorem, to również ponosi za to odpowiedzialność.
    Niezależnie od tego zastanawiam się, czy kupujący nie mógł w łatwy sposób
    dowiedzieć się, jakie są prawidłowe parametry procesora i bez instrukcji.
    Częstotliwość taktowania jest jednym z podstawowych parametrów i nie wierzę
    w to, by nie było jej napisanej na pudełku.



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1