  • Data: 2003-04-03 13:14:43
    Temat: Re: dowody
    Od: "Hippo" <h...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> napisał

    > to zmartwienie sprzedawcy, bowiem on musi udowodnić, że instrukcję wydał,

    Co jest chyba praktycznie niemozliwe, prawda?

    > wszelkie środki dowodowe przewidziane przez k.p.c., które oceni sąd
    stosując
    > zasadę swobodnej oceny dowodów, ale to na sprzedawcy ciąży onus probandi,
    > on musi zgłaszać dowody, iż wydał, a nie konsuemnt iż nie dostał. PO
    upływie
    > 6b miesięcy sytuacja zmienia się niestety n aniekorzyść kupującego, bo to
    on
    > udowadnia,

    Rozumiem. Brak instrukcji jest uwazany za wade towaru, tak? Zapewne wiec
    usuniecie wady rowna sie wydaniu takiej instrukcji? Mi natomiast chodzi o
    to, czy jesli brak instrukcji bedzie przyczyna niewlasciwego uzytkowania i
    uszkodzenia sprzetu, to czy sprzedawca jest zobowiazany naprawic
    uszkodzenie, czy tez jest to wina klienta, ktory nie majac instrukcji
    powinien sie po nia upomniec i nie uzywac sprzetu skoro nie byl pewny jak to
    robic.

    --
    pzdr
    Hippo