  • 11. Data: 2004-01-19 22:58:44
    Temat: Re: Boje z PKP
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Chyba nie rozrozniasz mandatu od opłaty dodatkowej. A dziwne, bo
    powinieneś.
    > Jeśli mandatu nie podpisze to sprawa jest automatycznie kierowana do Sądu
    > Grodzkiego. A przypadku opłaty dodatkowej, sprawa tak nie wygląda - musisz
    > się odwoływać.

    Do mnie pijesz?
    Nie moja wina ze wszyscy to nazywają mandatem - wyobraz sobie ze doskonale
    to rozrozniam.

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2004-01-19 23:04:02
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > Wg mnie masz
    > a) wywalic kopami paru podróznych i w ten sposób zorganizować miejsce
    (choc
    > nadal nie wierzę zeby sytuacja bywała az tak tragiczna)

    No to chyba nie jest dobre wyjście z sytuacji. Pięściami wiele nie
    zdziałasz. Możesz tylko sam wylecieć z pociągu. A co do zapełnienia
    pociągów, to uwierz, że w wakacje, czy ferie to jest naprawde tragicznie.
    Nie ma dodatkowych wagonów i często się zdarza, że składzie
    lok+A+A+WARS+B+B+B+B (A=1 klasa, B=2 klasa) dla podróżnych dostępne są tylko
    dwa wagony 2 klasy (pozostałe dwa zajmują kolonie). I jak tu mają się
    pomieścić wszyscy chętni jak jest tylko 160 miejsc siedzących. Raz zdarzyło
    mi się też jechać w 8-osobowym przedziale, gdzie znajdowało się 9 osób.

    > b) isc do klasy 1 dokonując dopłaty
    Dopłate dokonujesz na miejsce SIEDZĄCE w 1 klasie, a nie na miejsce stojące
    na korytarzu.

    > c) isc z PROŚBĄ do kier. pociagu czy pozwoli Ci wykonac pt b) bez dopłaty
    Jak uda Ci się znaleść kierownika pociągu to czemu nie. Czasem nie da się
    dopchać na początek składu, a czasem tam na początku składu nie ma
    kierownika, bo gdzieś poszedł sprawdzać bilety. Poza tym ich poziom
    uprzejmośći wobec klienta pozostawia wiele do życzenia.

    Leszek Kowalski

  • 13. Data: 2004-01-19 23:06:50
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > Nie istnieją takie pociagi.

    Istnieją takie pociągi, napisałem o tym post wyżej.
    A ponadto sam na własne oczy widziałem pociąg w składzie lok+8 wagonów 1
    klasy (pociąg specjlany dla kojerzay na pielgrzymke :-))))

    Ale to już powoli robi sie OT :D

    Leszek Kowalski

  • 14. Data: 2004-01-19 23:07:11
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > Nie wierze w to zeby fizycznie nie było miejsca - jakoś na pewno szło się
    > wepchać.

    Sa na tym swiecie rzeczy, ktore najwiekszym filozofom sie nie snily.

    --
    wsw

  • 15. Data: 2004-01-19 23:09:05
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    zdarzyło
    > mi się też jechać w 8-osobowym przedziale, gdzie znajdowało się 9 osób.

    Zalecenia są takie by w szczególnych wypadkach znajdowało się 10. Poza tym
    zawsze mozna się wryc do wagonu kolonijnego.
    A tak na marginesie - ja na dalsze wyprawy zawsze podróżuję wagonem
    sypialnym. Nawet nie tyle z obawy przed tłokiem co po prostu nie wyobrazam
    sobie parunastogodzinnej podrózy na siedząco...

    pdr
    Olo

  • 16. Data: 2004-01-19 23:30:35
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > Zalecenia są takie by w szczególnych wypadkach znajdowało się 10. Poza tym
    > zawsze mozna się wryc do wagonu kolonijnego.

    Wiem, ze takie sa zalecenia, aby w przedziale 2 klasy jechalo 10 osob, a w
    przedziale 1 klasy - 8 osob. O ile 10 przedszkolakow zmiesci sie w
    przedziale 2 klasy, to juz 10 osob doroslych sobie tam nie wyobrzam.
    A co wbijania sie do kolonijnego, to owszem jest taka możliwość - raz nawet
    praktykowałem :-). Skończyło się tym, że na stacji Poznań Gł. cała kolonia
    została obudzona, a do składu zostały doczepione dwa dodatkowe wagony :)

    Leszek Kowalski

  • 17. Data: 2004-01-20 00:04:51
    Od: "Kamil Jamróz" <k...@p...onet.pl>

    Olo. Bez urazy ale na PKP jest troszkę inaczej niż w komunikacji miejskiej i
    muszę tu przyznać rację kovalkowi - po prostu tak właśnie jest jak pisze.
    A tak między nami to czym różni się stanie na korytażu w klasie 2 a stanie
    na korytażu w klasie 1 ?? :)

    pozdrawiam

    Kamil

  • 18. Data: 2004-01-20 00:58:50
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik kovalek <k...@o...pl> napisał:
    > Raz zdarzyło
    > mi się też jechać w 8-osobowym przedziale, gdzie znajdowało się 9 osób.

    Tylko? ;) To jeszcze nie jechałeś zapchanymi pociągami :) Pamiętam,
    jak jeździłem jeszcze jako dziecko na trasie Katowice-Warszawa nocnymi
    składami, to nieraz bywało, że w przedziałach było po 10-12 osób.
    Jakby tego było mało, to na korytarzu mogłem bez obaw spać na stojąco.
    Po prostu ścisk był taki, że choćbym chciał, to nie miałem szans
    upaść na podłogę.

    > Dopłate dokonujesz na miejsce SIEDZĄCE w 1 klasie, a nie na miejsce stojące
    > na korytarzu.

    Nie pomyliło Ci się z miejscówkami? ;) To, że kupisz bilet na 1 klasę,
    nie gwarantuje Ci, że będziesz miał gdzie usiąść. Jak nie będzie miejsc,
    to będziesz stał w korytarzu (tak, w korytarzu 1 klasy ;P), i nie będziesz
    miał podstaw do domagania się zwrotu pieniędzy. Dlaczego więc ktoś
    z biletem na 2 klasę miałby sobie stać w korytarzu 1 klasy i zmniejszać
    komfort podróży osobom, które zapłaciły za jazdę 1 klasą?
    Oczywiście w przypadkach, kiedy wagony 2 klasy są całkiem zapchane, stanie
    w korytarzach 1 klasy jest dozwolone - drużyna wtedy się nie czepia.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 19. Data: 2004-01-20 07:48:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Olo. Bez urazy ale na PKP jest troszkę inaczej niż w komunikacji miejskiej
    > muszę tu przyznać rację kovalkowi - po prostu tak właśnie jest jak pisze.

    Pod jakim względem jest inaczej?

    > A tak między nami to czym różni się stanie na korytażu w klasie 2 a stanie
    > na korytażu w klasie 1 ?? :)

    Kolorem wagonu :-)

    pdr
    Olo

  • 20. Data: 2004-01-20 09:06:56
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > a) wywalic kopami paru podróznych i w ten sposób zorganizować miejsce
    (choc
    > nadal nie wierzę zeby sytuacja bywała az tak tragiczna)