  • 11. Data: 2005-12-14 09:47:18
    Temat: Re: Błąd w nazwisku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    boguslaw napisał(a):

    > Sąd może stweirdził, że cofnieto DAROWIZNĘ nieruchomości oznazonej
    > xxx KW aaaaaa.

    Wątpię czy tak brzmi sentencja. Oświadczanie woli które zostało cofnięte
    musi być opisane nie tylko przez dane nieruchomości, ale również przez
    dane stron umowy darowizny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 12. Data: 2005-12-14 09:50:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    CN napisał(a):

    > Ale w KW jest zapisane poprawne nazwisko właściciela, podczas gdy wyrok
    > cofający darowiznę jest przeciwko osobie o innym nazwisku. Czy w takiej
    > sytuacji można w KW bez problemu dokonać wpisu?

    Nie można dokonać wpisu do KW.

  • 13. Data: 2005-12-14 10:32:59
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Wątpię czy tak brzmi sentencja. Oświadczanie woli które zostało cofnięte
    > musi być opisane nie tylko przez dane nieruchomości, ale również przez
    > dane stron umowy darowizny.

    Prosze zwrócoć uwagę, że wg relacji wydano orzeczenie
    o cofnięciu "nieistniejącej" darowizny.

    To znaczy darowizny osobie, której nie darowano,

    bądź też bezpowiadomienia strony pozwanej.

    No i co jeśli w orzeczeniu jest włściwie określona strona pozwana ?

    Bogusław

  • 14. Data: 2005-12-14 10:52:43
    Od: CN <b...@h...com>

    boguslaw napisał(a):

    > No i co jeśli w orzeczeniu jest włściwie określona strona pozwana ?

    W orzeczeniu strona pozwana jest określona tak jak w pozwie, czyli błędnie.
    /CN

  • 15. Data: 2005-12-14 10:54:54
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    CN napisał(a):

    > W orzeczeniu strona pozwana jest określona tak jak w pozwie, czyli błędnie.
    > /CN

    Czyli cofnięto darowiznę, która nie miała miejsca ?

    Bogusław

  • 16. Data: 2005-12-14 11:20:04
    Od: CN <b...@h...com>

    boguslaw napisał(a):
    > Czyli cofnięto darowiznę, która nie miała miejsca ?

    W zasadzie darowizna była na nazwisko panieńskie, zaś pozew już na
    "nowe" nazwisko, ale błędne. W KW zapisano poprawne nowe nazwisko. Ale
    to i tak chyba niewiele zmienia, skoro całe postępowanie z wyrokiem
    włącznie było przeciwko nieistniejącej osobie.
    /CN

  • 17. Data: 2005-12-15 08:25:47
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    CN napisał(a):

> [...]
    > to i tak chyba niewiele zmienia, skoro całe postępowanie z wyrokiem
    > włącznie było przeciwko nieistniejącej osobie.

    Ja nie jestem prawnikiem ale to miźle pachnie...
    adwokat coś pewnie namieszał..a moze namieszał sąd..

    Ja bym spokojnie nie spał..

    Są kasacje, trybunał praw człowieka...
    są różne mozliwości..

    Czasem bez dobrego adwokata nie wygra się oczywistej z pozoru sprawy,
    czasem adwokat zawali najprostszą sprawę..

    Bogusław