  • 21. Data: 2009-10-27 14:55:29
    Temat: Re: Blacharz/Lakiernik - oszust. Jak odzyskac pieniadze?
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik coolina napisał:

    > Jako prwnik radze ci:
    >
    > Napisz donos do US że nie dostałeś fry VAT. Wbrew pozorom masz sporo dowodów
    > (praca wykonana, świadkowie odbioru)
    > Wydruguj na ładnym paierze i pokaż lakiernikowi. Jeśli nie nie odda to
    > poprostu wyślil info do US.
    > US po takiej informacji musi się zająć, a tobie przysługuje udział w
    > postępowaniu jako poszkodowanemu. Piękno US polega na tym że to on musi
    > udowodniuć niewinność a nie otwrotnie.
    > Ja bym jeszcze wysłał kolege z innym samoch i nagrał negocjacje następnej
    > naprawy "bez faktury".

> [...]

    Jakie prawo w Polsce nakazuje wydawanie każdemu faktury VAT?

    Rozumiem że jakby zlecający usługę zażądaj takiej faktury lub rachunku a
    druga strona mu tego odmówiła to należałoby to zgłosić, ale w poście
    nic nie ma o takim żądaniu i odmowie. To czy on takie ustne umowy i
    zapłaty za nie księguje i płaci od tego podatki to inna sprawa, tego nie
    wiemy, chyba że chodzi o ogólne dokopanie lakiernikowi a nie załatwienie
    tej szczególnej sprawy.

    Więc wyjaśnijcie mi dlaczego większość czepiła się tej faktury VAT, to
    jakiś święty gral działalności gospodarczej (może kiedyś nim był, jak
    musiał mieć pieczątki, popisy, upoważnienia do wystawiania itd.).
    Naprawdę można prowadzić wiele działalności na czasem olbrzymie kwoty i
    nigdy nie wystawiać faktur VAT (jest w przepisach trochę zwolnień od Vatu).