  • 1. Data: 2009-10-24 14:55:20
    Temat: Blacharz/Lakiernik - oszust. Jak odzyskac pieniadze?
    Od: tom25 <t...@o...pl>

    Witam

    To mój pierwszy post na tej grupie, mam nadzieje ze mi ktoś pomoże:)

    Sprawa wygląda następująco:

    Mam samochód, 16 letni, ale w bardzo dobrym stanie i technicznym i
    wizualnym. Uczestnicze w licznych zlotach samochodowych, dzięki czemu
    mam udukomentowane to w jakim był faktycznym stanie w ciągu ostatnich
    3 lat.

    Jak na 16 letnie auto miał kilka drobnych, powstałych na skutek
    normlanego użytkownia wad.

    Samochod oddałem do lakiernika na początku czerwca, a odebralem pod
    koniec miesiąca, niestety pod koniec lipca, w 1 miejscu lakier zaczął
    się łuszczyć a pod spodem (po kolejnym miesiącu) pojawila sie rdza.
    Lakiernik po pół godzinnej kłótni powiedzial ze poprawi ten element.
    Umowilismy sie nawet na konkretny termin.

    Termin sie zblizal, mialem oddac samochod nastepnego dnia, ale
    postanowilem ogladnac reszte jego dzieła. I niestety: wszedzie gdzie
    malował pojawiły się jakies problemy, albo pękający lakier, albo
    złuszczający się lakier, albo bąble, i co najgorsze, podejrzewam że
    bok ktory mial pomalowac wogole nie był ruszany,prawdopodobnie tylko
    to mocno wypolerował.

    Reasumując: na 6 malowanych elementów, 5 jest do poprawy. A lakiernik
    chce mi za to oddac 300 zł, a na wszystko mowi "to stare auto".

    A samochod wyglada po jego malowaniu o wiele gorzej niz przed.

    Co możecie mi doradzić? jestem juz umowiony z urzędem ochrony praw
    konsumenta. Doradzono mi jak ma wyglądac pismo ktore do tgo lakiernika
    wysle (bedzie zawierac wszystkie niezbedne informacje, opis prac ktore
    wykonywal i moje zastrzeżenia, oraz może zdjęcia uszkodzonych
    elementów.
    Oczywiście kopia na adres urzędu konsumenta.

    Rozmawiałem z rzeczoznawcą, widział samochód i powiedział że opinia
    jest jednoznaczna na moja korzyść, że prace zostały wykonane bardzo
    źle.

    Co jeszcze moge zrobić?
    Lakiernik oczywiście śmieje sie w twarz i mowi ze nic nie zrobi bo to
    nie jego wina.

    Największym problemem jes to ze nie mam żadnego dokumentu
    potwierdzającego że oddałem do niego samochód i ile mu zapłaciłem. Mam
    oczywiście świadków (2) z którymi zawoziłem i odbierałem samochód.

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-10-24 17:03:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    c.googlegroups.com
    tom25 <t...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Największym problemem jes to ze nie mam żadnego dokumentu
    > potwierdzającego że oddałem do niego samochód i ile mu zapłaciłem.
    I to właściwie kończy sprawę. Co możesz zrobić - najlepiej potraktować to
    jako płatną lekcję i zmądrzeć.

    > Mam
    > oczywiście świadków (2) z którymi zawoziłem i odbierałem samochód.
    No to proces cywilny, roszczenie do lakiernika i udowadniaj swoje racje.
    Pamiętaj, że on też może mieć rzeczoznawcę.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-10-24 17:14:37
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > jako płatną lekcję i zmądrzeć.

    a ja bym najchętniej doniosła na was obu do US za robienie tego na czarno

    Janina

  • 4. Data: 2009-10-24 17:30:14
    Od: tom25 <t...@o...pl>

    On 24 Paź, 19:14, "coolina" <c...@w...ppl> wrote:

    > a ja bym najchętniej doniosła na was obu do US za robienie tego na czarno
    >
    > Janina

    a co ja na to poradze jeśli nie chciał mi wystawić faktury?

    jasne że moge donieść na niego do US, ale nie interesuje mnie to czy
    on i ile zapłaci kary, tylko ja chce odzyskać moje pieniądze.

  • 5. Data: 2009-10-24 17:33:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbvcm1$mno$1@news.onet.pl coolina <c...@w...ppl>
    pisze:

    > a ja bym najchętniej doniosła na was obu do US za robienie tego na czarno
    Nie powstrzymuj chęci - donoś.
    Ale czemu na mnie?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-10-24 17:43:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    p.googlegroups.com
    tom25 <t...@o...pl> pisze:

    > a co ja na to poradze jeśli nie chciał mi wystawić faktury?
    To już nawet trudno nazwać dziecinadą...
    Nie ma faktury nie ma zapłaty.
    Byle kaszaniarz wydymał cię jak szczeniaka...

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-10-24 18:00:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    tom25 pisze:

    > Największym problemem jes to ze nie mam żadnego dokumentu
    > potwierdzającego że oddałem do niego samochód i ile mu zapłaciłem. Mam
    > oczywiście świadków (2) z którymi zawoziłem i odbierałem samochód.

    To akurat jest Twój największy atut.

    U mnie w podobnym przypadku postraszyłem nieuczciwego sprzedawce urzędem
    skarbowym i zwrot pieniędzy w ciągu 10 minut był u mnie na koncie.

  • 8. Data: 2009-10-24 18:10:36
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    Zarządać listem polec i następny wysłać do US. Przez takich blaharzy mamy
    kryzys

    jk

  • 9. Data: 2009-10-24 18:47:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 24 Oct 2009 20:10:36 +0200, coolina napisał(a):

    > Zarządać listem polec i następny wysłać do US. Przez takich blaharzy mamy
    > kryzys

    Nieprawda!!111
    to wszystko wina prawników - oni z założenia są nieopodatkowani!11111

    :D

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-10-24 19:03:52
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > Nieprawda!!111
    > to wszystko wina prawników - oni z założenia są nieopodatkowani!11111

    Bzdura. Rząd miłości już tę kwestię wyjaśnił, że kryzys jest przez PiS a afery
    przez Kamińskiego. Jak się łatwo domyśleć, globalne ocieplenie jest przez
    Kaczyńskich.

    mi