  • 1. Data: 2003-09-24 21:59:56
    Temat: Biuro Turystyczne...
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Chcialbym zalozyc biuro turystyczne. Bylem w Urzedzie Wojewodzkim i
    otrzymalem stosowne formularze do otrzymania koncesji. Mam jedno pytanie.
    Musze podac w tym formularzu dane osoby ktora bedzie kierownikiem biura
    (zgodnie z ustawa ma to byc osoba ktora ukonczyla odpowiednie studia i ma
    rok praktyki zawodowej) oraz przedstawic umowe o prace z ta osoba.
    Czy musze zatrudnic ta osobe teraz i czekac az do otrzymania koncesji? Jesli
    to potrwa kilka miesiecy, to bede stratny oplaty ZUS za ten okres i pensje,
    a osoba ta nie bedzie pracowac bo biuro nie bedzie jeszcze dzialac(z uwagi
    na brak koncesji). Czy jest to jedyne wyjscie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-09-27 15:17:07
    Temat: Re: Biuro Turystyczne...
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marek" <a...@i...pl> wrote in message
    > Musze podac w tym formularzu dane osoby ktora bedzie kierownikiem biura
    > (zgodnie z ustawa ma to byc osoba ktora ukonczyla odpowiednie studia i ma
    > rok praktyki zawodowej)
    Niekoniecznie. Wybór jest szerszy. Zgodnie z ustawą masz kilka opcji:
    1) 1 rok praktyki w obsłudze turystów i ukończone studia wyższe z zakresu
    turystyki i rekreacji, prawa, ekonomii, zarządzania i marketingu,

    2) 2 lata praktyki w obsłudze turystów i ukończoną szkołę średnią z
    zakresu obsługi turystów lub ukończone studia wyższe inne niż wymienione w
    pkt 1,

    3) 4 lata praktyki w obsłudze turystów i ukończoną szkołę średnią inną
    niż wymieniona w pkt 2,

    4) 6 lat praktyki w obsłudze turystów, w pozostałych przypadkach.

    > oraz przedstawic umowe o prace z ta osoba.
    > Czy musze zatrudnic ta osobe teraz i czekac az do otrzymania koncesji?
    Nie widzę powodu, dla którego nie miałaby wystarczyć umowa wstępna, czyli
    umowa gwarantująca zawarcie ostatecznej umowy po uzyskaniu koncesji.
    Szczególnie że tak na prawdę, to przecież nie możesz zatrudnić kierownika
    biura turystycznego, kiedy nie masz jeszcze koncesji na jego prowadzenie.
    Pozdrawiam,
    MArta