  • 1. Data: 2002-08-05 11:42:57
    Temat: Bilet parkingowy
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    W Szczecinie jest strefa płatnego parkowania i za nieopłacenie biletu
    parkingowego podnieśli karę do 50 zł. Wezwania do zapłaty owej kary wkładają
    za wycieraczkę kontrolerzy z SOP-u. Nie doręczają kierowcy osobiście.
    Słyszałem ostatnio, że nie ma podstaw prawnych do owej opłaty 50 zł. Czy
    ktoś mógłby mi przybliżyć podstawy prawne, gdyż prawdopodobnie będę musiał
    się bronić :)

    Pozdrawiam
    Tomasz Lisowski

  • 2. Data: 2002-08-05 19:47:02
    Temat: Re: Bilet parkingowy
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ailoco$r8j$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ktoś mógłby mi przybliżyć podstawy prawne, gdyż prawdopodobnie będę musiał

    Do obrony nie musisz przedstawiać podstaw prawnych, to oni
    muszą Ci podać podstawy prawne do ukarania. Karać można
    w Polsce tylko na podstawie ustaw, więc niech wypchają się
    jakimś rozporządzeniem czy uchwałą np. rady miejskiej.

    Swoją drogą jak Ci udowodnią odbiór wezwania do zapłaty?
    Kartkę mógł zabrać wiatr albo bocian, który obniżył lot.

  • 3. Data: 2002-08-05 22:03:08
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Mon, 5 Aug 2002 13:42:57 +0200, "Tomasz Lisowski"
    <j...@p...NOSPAM.onet.pl> napisał(a):

    >W Szczecinie jest strefa płatnego parkowania i za nieopłacenie biletu
    >parkingowego podnieśli karę do 50 zł. [...] Czy ktoś mógłby mi przybliżyć
    >podstawy prawne, gdyż prawdopodobnie będę musiał się bronić :)

    Proszę bardzo, polecam lekturę:
    "Opłaty za parkowanie w specjalnych strefach wprowadzonych w ponad stu
    polskich miastach są zbierane nielegalnie. Przepisy wprowadzające
    obowiązek płacenia za postój są sprzeczne z konstytucją. Jeśli przez
    ostatnie lata płaciłeś haracz za parkowanie, masz szanse, by odzyskać
    swoje pieniądze."

    Informacja na stronie:
    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=846

    i może jeszcze:
    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=361
    tak już przy okazji, choć po części w temacie.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 4. Data: 2002-08-06 09:17:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof Krajewski" [...]

> [...]
    > obowiązek płacenia za postój są sprzeczne z konstytucją. Jeśli przez
    > ostatnie lata płaciłeś haracz za parkowanie, masz szanse, by odzyskać

    A ja polecam lekture dzisiejszej GP lub wprost (juz zapomnialem gdzie)
    jest informacja, ze posiedzenie TK nad ta sprawa nie ma jeszcze
    wyznaczonego terminu.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-08-07 07:05:07
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > "Krzysztof Krajewski" [...]
    >
    > A ja polecam lekture dzisiejszej GP lub wprost (juz zapomnialem gdzie)
    > jest informacja, ze posiedzenie TK nad ta sprawa nie ma jeszcze
    > wyznaczonego terminu.

    Prosilbym o odnosnik do art. poniewaz sam nie moglem znalesc ...

    z gory dziekuje
    AJA