    From: Patryk Włos <p...@i...peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet okresowy
    Date: Wed, 09 Sep 2009 07:47:18 +0200

    > Tak się zastanawiam, nad takim rozwiązaniem.
    > Kiedyś, po paru drinkach i browarkach zgubiłem kwartalny bilet na przejazd
    > autobusami i tramwajami. W plecy ~260zł (niecałe, bo to było po paru dniach
    > od początku okresu ważności biletu).
    > I właśnie teraz, aby nie ponosić "dodatkowych" kosztów w przypadku
    > zgubienia, wyprania czy zniszczenia biletu - poproszę w kolekturze o
    > fakturę z moimi danymi jako nabywcy, nr seryjnym biletu kwartalnego,
    > okresem na jaki jest wykupiony i jego rodzajem (autobus-tramwaj).
    > I teraz sedno sprawy.
> [...]

    W Poznaniu jest tak, że bilet miesięczny masz wgrany na komkartę - takie
    coś wymiarów zwykłej karty bankomatowej, ze swoim zdjęciem itp.

    I jeśli zginie Ci komkarta, a była imienna, lub masz paragon fiskalny
    (jeśli była na okaziciela), to możesz zablokować starą komkartę, wyrobić
    nową (aczkolwiek sama komkarta kosztuje) i ponownie wgrać na nią bilet.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com