  • 1. Data: 2011-08-23 10:56:37
    Temat: Rejestracja portalu (czasopisma) - czestotliwosc wydawania
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Postanowiłem zarejestrować portal internetowy. We wniosku
    w rubryce 6 (częstotliwość ukazywania się czasopisma/dziennika)
    wpisałem: "co najmniej raz w miesiącu (w formie artykułów na portalu)".

    Wniosek złożyłem 10.08, 11.08 powstała odpowiedź, 12.08 została wysłana,
    23.08 ją otrzymałem. Pominę gratulacje dla poczty za 11-dniowe
    przesyłanie listu na odległość 3 km. Odpowiedź brzmi następująco:

    "Sąd Okręgowy w Warszawie VII Wydział Cywilny Rejestrowy w sprawie
    z wniosku j.w. o rejestrację wzywa do usunięcia braków formalnych
    wniosku przez:
    - jednoznaczne sprecyzowanie częstotliwości wydawania tytułu"

    Co mam wpisać, żeby nie mieć potem problemów? Czy w ogóle mogę mieć
    jakiekolwiek problemy jeśli artykuły będą pojawiać się częściej
    lub rzadziej? Będzie to tylko w wersji internetowej i może się
    okazać, że uda się zrobić dwa artykuły dziennie, a potem 3 tygodnie
    przerwy.

    Druga sprawa, czy na tym etapie, skoro jeszcze nie zarejestrowali,
    mogę dokonać zmiany nazwy tytułu? Czy to jedynie poprzez wniosek
    o zmianę, jak już zarejestrują?

    Rychu

  • 2. Data: 2011-08-23 11:11:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.08.2011 12:56, Rychu wrote:
> [...]
    >
    > Druga sprawa, czy na tym etapie, skoro jeszcze nie zarejestrowali,
    > mogę dokonać zmiany nazwy tytułu? Czy to jedynie poprzez wniosek

    Abstrahując od ustawy prawo prasowe i rozporządzenia "rejestracyjengo",
    moim zdaniem podałeś częstotliwość w sposób jednoznaczny bo jest to
    planowane działanie a nie statystyka z już napisanych postów.

    Do tego, skoro sądy powołują się w uzasadnieniach wyroków na funkcję
    ochronną prawa prasowego, to skoro wystarcza Ci taka ochrona a nie inna
    to nic im do tego :-)

    Ale to w normalnym świecie, a nie naszym grajdołku.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-08-23 11:15:58
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-08-23 12:56, Rychu pisze:

    > Co mam wpisać, żeby nie mieć potem problemów?

    A nie było pozycji "nieregularnie"?

    Jak nie było, to zmuszają Cię tym formularzem do poświadczenia jakiejś
    nieprawdy, bo prawda jest taka, że ukazują się nieregularnie, więc niby
    dlaczego miałbyś ją naginać.

  • 4. Data: 2011-08-23 11:39:36
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-23 13:15, mokpl pisze:
    > A nie było pozycji "nieregularnie"?

    Nie było żadnej pozycji. Puste wykropkowane pole. Wcześniej
    przejrzałem ustawę na podstawie, której muszę ten wniosek składać
    i też nic takiego tam nie ma. Jakiś durny przepis, który nijak
    się ma do rzeczywistości.

    > Jak nie było, to zmuszają Cię tym formularzem do poświadczenia jakiejś
    > nieprawdy, bo prawda jest taka, że ukazują się nieregularnie, więc niby
    > dlaczego miałbyś ją naginać.

    Dokładnie. Mógłbym wpisać "nieregularnie", ale nic by to nie mówiło,
    więc wpisałem to co wpisałem. No nic. Zastanawiam się, czy nie wpisać
    "miesięcznik" i potem raz na miesiąc robić archiwizację skryptem,
    taką superdługą stronę WWW ze wszystkimi artykułami z danego miesiąca
    i oznaczać ją numerkiem miesiąca, np. 08/2011 wydanie I.

    Rychu

  • 5. Data: 2011-08-23 12:36:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.08.2011 13:39, Rychu wrote:

> [...]
    > przejrzałem ustawę na podstawie, której muszę ten wniosek składać
    > i też nic takiego tam nie ma. Jakiś durny przepis, który nijak

    Zobacz rozporządzenia wykonawcze:

    Dz.U. 1990 nr 46 poz. 275
    Dz.U. 1997 nr 141 poz. 947

    - IMVHO skoro nie ma tam nic o jednostce częstotliwości,
    to to co podałeś było prawidłowe.

> [...]
    > taką superdługą stronę WWW ze wszystkimi artykułami z danego miesiąca
    > i oznaczać ją numerkiem miesiąca, np. 08/2011 wydanie I.

    A to jest ciekawy pomysł!

    Tomek

  • 6. Data: 2011-08-23 13:40:43
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-08-23 13:39, Rychu pisze:

    > Dokładnie. Mógłbym wpisać "nieregularnie", ale nic by to nie mówiło,
    > więc wpisałem to co wpisałem.

    No jak to nic by nie mówiło?
    Prawdę by mówiło, że Twój portal swoje odsłony ma nieregularnie. I to
    zgodnie z Twoim planem (a nie w wyniku obsuwy). Taki jest Twój plan
    wydawniczy, model biznesowy i taka jest rzeczywistość. Żebyś się nie
    wkopał w problemy od drugiej strony.

> [...]
    > taką superdługą stronę WWW ze wszystkimi artykułami z danego miesiąca
    > i oznaczać ją numerkiem miesiąca, np. 08/2011 wydanie I.

    A możesz zdradzić po co Ci to w ogóle? W imię czego chcesz sobie
    dokładać roboty?

  • 7. Data: 2011-08-23 13:42:52
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-23 14:36, tomek pisze:
    > Zobacz rozporządzenia wykonawcze:
    > Dz.U. 1990 nr 46 poz. 275
    > Dz.U. 1997 nr 141 poz. 947
    > - IMVHO skoro nie ma tam nic o jednostce częstotliwości,
    > to to co podałeś było prawidłowe.

    Dzięki!

    Zobaczymy co odpiszą ;)

    > Wyjaśnienie
    > W odpowiedzi na pismo z dnia 11.08.2011 informujemy, że złożony przez nas wniosek
    nie zawiera braków formalnych. Zarówno ustawa Prawo Prasowe, jak i wydane do niej
    Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości nie precyzują wartości rubryki szóstej
    wniosku, a jedynie wymagają podania ,,częstotliwości ukazywania się dziennika lub
    czasopisma". Podana przez nas informacja spełnia ten warunek. Gdyby jednak było
    inaczej prosimy o wskazanie podstawy prawnej.
    > Jeżeli z jakiegoś innego powodu (np. wymagania systemu komputerowego, itp.)
    wymagają państwo wartości pola w postaci jednego słowa, sugeruję wpisanie wartości
    ,,miesięcznik" lub ,,nieregularnie". Nadmieniam jednak, że nie będzie to wówczas w
    pełni oddawało charakterystyki ukazywania się czasopisma.

    Rychu

  • 8. Data: 2011-08-23 13:47:23
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.08.2011 15:42, Rychu wrote:

    > Dzięki!
    >
    > Zobaczymy co odpiszą ;)

    Hehe, ja mam ostatnio złe doświadczenia z administracją ale.. zobaczymy :)

    Tomek

  • 9. Data: 2011-08-23 13:48:30
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-23 15:40, mokpl pisze:
    > A możesz zdradzić po co Ci to w ogóle? W imię czego chcesz sobie
    > dokładać roboty?

    Wydarzenia sportowe, których organizator wymaga posiadania legitymacji
    prasowej od fotografów, oraz współpracuje wyłącznie z redakcjami.

    Rychu

  • 10. Data: 2011-08-23 15:46:03
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Wpisz dowolną liczbę, większą od 1. Nikt tego nie kontroluje.
    Przechodziłem to dwa razy, "nieregularnie" czy podobnie się nie da,
    szkoda czasu.

    Czarek