  • 1. Data: 2011-08-23 08:18:23
    Temat: Oddanie niedokończonego mieszkania
    Od: Xemun <x...@g...com>

    Witam,
    Nabyłem mieszkanie od Dewelopera, miszkanie odebrałem 5go sierpnia
    mimo ciągle trwającej budowy, niedokończone balkony, niedziałające
    windy itd. Teraz na dodatek do tego wszystkiego deweloper stwierdził,
    że w mieszkaniu powinna być dodatkowa wentylacja i zamierzają
    zmniejszyć już i tak niewielką łązienkę (która już jest w trakcie
    wykańczania) i tam dobudować komin.
    Czy jako nabywcy przysługuje mi jakieś odszkodowanie w takiej
    sytuacji ? Przecież brak drugiego komina to dość duże uchybienie w
    pracach budowlanych.
    Tak w ogóle to ten deweloper to jakaś porażka podczas obmiaru
    mieszkanie "okazało się" teoretycznie o ponad 2 metry większe i
    musiałem dopłacać, a gdy zmierzyłem sam to jest o 2 mniejsze w
    stosunku do planu, czyli o 4 mniejsze niż zapłaciłem, teraz czekam na
    obmiar komisyjny.

  • 2. Data: 2011-08-23 10:05:46
    Temat: Re: Oddanie niedokończonego mieszkania
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-23 08:18:23 +0000, Xemun <x...@g...com> said:

    > Tak w ogóle to ten deweloper to jakaś porażka...

    > miszkanie odebrałem (...) mimo ciągle trwającej budowy...

    Tak, a klient za to jak marzenie.

    (mspanc)
    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-08-23 10:14:48
    Od: Xemun <x...@g...com>

    On 23 Sie, 12:05, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Tak, a klient za to jak marzenie.
    >
    > (mspanc)
    > --
    > Bydl

    A co ja zrobiłem źle ? To, że zmierzyłem czy obmiar mieszkania jest
    poprawny ?
    Powiedzieli, że mam dopłacić, dali niecałe 2 tygodnie na to i
    zapłaciłem bez kręcenia głową ... to zły klient ?
    Nie zrobili komina, o którym było wiadome od początku projektu, teraz
    chcą kuć w ścianie, gdzie już ktoś wykańcza to pomieszczenie i zadałem
    tylko pytanie czy prawnie należy mi się jakieś odszkodowanie czy coś w
    tym stylu, a tutaj insynuacje w moją stronę, że jestem złym klientem ?
    Nie rozumiem.

    Pozdrawiam
    Xemun

  • 4. Data: 2011-08-23 11:12:23
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-08-23 12:14, Xemun pisze:

    > A co ja zrobiłem źle ?

    Podpisales odbior...

  • 5. Data: 2011-08-23 11:28:59
    Od: Xemun <x...@g...com>

    On 23 Sie, 13:12, Norbert <n...@M...com> wrote:

    > Podpisales odbior...

    Heh, podpisałem, bo mieszkanie jest w innym miejscu niż mieszkam i
    urlop wziąłem by przyjechać po odbiór, ale usterki zapisane zostały, o
    kominie nie było ani słowa jednak.

  • 6. Data: 2011-08-23 11:29:29
    Od: Xemun <x...@g...com>

    > Podpisales odbior...

    No i czy to, że podpisałem odbiór źle o mnie świadczy jako o kliencie ?

  • 7. Data: 2011-08-23 11:37:17
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Xemun" <x...@g...com> schrieb im Newsbeitrag
    .googlegroups.com...

    > Podpisales odbior...

    No i czy to, że podpisałem odbiór źle o mnie świadczy jako o kliencie ?

    A co? Dobrze?
    Głupota nie boli. Trzeba było mierzyć przed podpisaniem. I podpisać odbiór
    GOTOWEGO mieszkania. Czemu innych obwiniasz za swoją głupotę?

  • 8. Data: 2011-08-23 11:52:28
    Od: Xemun <x...@g...com>

    On 23 Sie, 13:37, Andy Niwiński <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Głupota nie boli. Trzeba było mierzyć przed podpisaniem. I podpisać odbiór
    > GOTOWEGO mieszkania. Czemu innych obwiniasz za swoją głupotę?

    hmmm .... nie spodziewałem się, że zamiast odpowiedzi na pytanie
    zostanę tutaj obrażony ... ale cóż ... każda grupa dyskusyjna rządzi
    się swoimi prawami ... widać pl.soc.prawo nie jest przyjazną grupą.
    @Andy
    Nie przyszło mi nawet do głowy, że coś tak prostego jak zmierzenie
    mieszkania można wykonać błędnie i muszę podczas odbioru mieszkania
    mierzyć mieszkanie i liczyć ilość metrów kwadratowych. Zapisałem jakie
    usterki zauważyłem i liczę, że zostaną naprawione. Zaskoczyła mnie po
    prostu informacja, że "zapomnieli" o dodatkowym kominie ... no tak ...
    ja jestem głupi, bo zaufałem deweloperowi i kierownikowi budowy. Może
    jeszcze powinienem sprawdzać grubość ścian i stropów oraz sprawdzać
    materiały, z których wszystko zostało wykonane ? Wtedy okazałbym się
    wspaniałym i dobrym klientem zapewne, a ja głupi po prostu podpisałem
    odbiór i teraz obwiniam cały świat za to, że jestem tak bardzo głupi.
    Andy ... jak nie chcesz odpowiedzieć na pytanie, to możesz powstrzymać
    się od złośliwego i nieprawdziwego komentowania ... czy może Twoja
    ogromna wiedza, mądrość i niezwykła inteligencja zabrania Ci tak
    haniebnych czynów jak odpowiedź na pytanie.
    I nie obwiniam nikogo za to przecież :)

    Pozdrawiam
    Xemun

  • 9. Data: 2011-08-23 12:15:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    3...@l...googlegroups.com...

> [...]
    > mieszkania można wykonać błędnie i muszę podczas odbioru mieszkania
    > mierzyć mieszkanie i liczyć ilość metrów kwadratowych.

    Skoro developer Ci powiedział że wyszło 2 metry więcej niż jest, to
    choćby to powinno Cię skłonić do pomiaru.

> [...]
    > wspaniałym i dobrym klientem zapewne, a ja głupi po prostu podpisałem
    > odbiór i teraz obwiniam cały świat za to, że jestem tak bardzo głupi.

    No ja na przykład na odbiór mieszkania od developera nie wybierałbym się
    bez zaprzyjaźnionego budowlańca. A jak zaprzyjaźnionego bym nie miał, to
    bym zatrudnił rzeczoznawcę budowlanego.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-08-23 12:16:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/23/2011 3:18 AM, Xemun wrote:
    > Czy jako nabywcy przysługuje mi jakieś odszkodowanie

    a jakie straty poniosłeś?

    konkretnie w liczbach.

    skute kafelku: złotych 100.
    farba: złotych 5.

    itd.

    wymien, dodaj i to bedzie twoje odszkodowanie.