  • 1. Data: 2003-10-17 21:45:51
    Temat: Użytkowanie wieczyste
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Jak to jest z tym użytkowaniem wieczystym? Wiem, że podpisując umowę
    uiszczam pierwszą opłatę z tytułu opłaty za użytkowanie, a następnie co roku
    płacę określony procent od wartości. Ale od jakiej wartości - czy od
    wartości na umowie użytkowania, czy też wartości rynkowej w danym roku? I
    jeszcze jedno - prawo zasiedzenia - rozumiem, że po 20 latach mam prawo
    przeniesienia własności na siebie - czy obciążone jest jakimiś dodatkowymi
    kosztami?

    A jak, przypuśćmy będę chciał po 5 latach użytkowania wieczystego wykupić
    grunt - to mogę? A ile będę musiał dopłacić - wartość gruntu minus uiszczone
    opłaty?

    A co będzie z prawem zasiedzenia po wejściu do UE, jest możliwość, że będę
    musiał płacić za użytkowanie przez cały okres umowy bez możliwości
    przeniesienia prawa własności?

    Za wszelką pomoc,

    dziękuję

    Piotr

  • 2. Data: 2003-10-17 21:48:17
    Temat: Re: Użytkowanie wieczyste
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A co będzie z prawem zasiedzenia po wejściu do UE, jest możliwość, że będę
    > musiał płacić za użytkowanie przez cały okres umowy bez możliwości

    Jeszcze jedno, opłaty za użytkowanie wieczyste objętę są jakąś stawką Vat?

  • 3. Data: 2003-10-17 22:04:27
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > jeszcze jedno - prawo zasiedzenia - rozumiem, że po 20 latach mam prawo
    > przeniesienia własności na siebie

    Nie. Nie masz takiego prawa.

  • 4. Data: 2003-10-17 22:37:38
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Nie masz takiego prawa.

    Czy jest więc jakaś możliwość "wykupu" gruntu na własność?

  • 5. Data: 2003-10-17 23:52:44
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest więc jakaś możliwość "wykupu" gruntu na własność?

    Oczywiscie. Zawsze mozna wykupic. Ale wlasciciel musi sie zgodzic ;-)

  • 6. Data: 2003-10-18 08:42:15
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > roku

    Jak juz pisał NoMAD - zasiedzenie dotyczy tylko posiadacza samoistnego, a Ty
    byłbys zależny. Ergo - zasiedzenie nie biegnie.

    > uiszczone

    To juz zależy od ustaleń z właścicielem. Czysto teoretycznie czs trwania
    użytkowanie wieczystego nie wpływa na "wartość" nieruchomości.

    Prawo unijne nie ingeruje w stosunki własnościowe - jest to sprawa czysto
    wewnętrzna, pozostawiona do regulacji krajowej.

    > Jeszcze jedno, opłaty za użytkowanie wieczyste objętę są jakąś stawką Vat?

    A to dobre pytanie. Myślę, że raczej nie, ale zgaduję. Może
    pl.soc.prawo.podatki?

    Depi.

  • 7. Data: 2003-10-18 19:50:28
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > To juz zależy od ustaleń z właścicielem. Czysto teoretycznie czs trwania
    > użytkowanie wieczystego nie wpływa na "wartość" nieruchomości.

    a z tym to sie raczej trudno zgodzić,
    w przyjeetym w Polsce modelu wyceny nieruchomości,
    raczej wpływa i to zdecydowanie, zwłaszcza przy wycenach
    do przedmiotowego celu - wykupu UW na własność,

    Vat?

    > A to dobre pytanie. Myślę, że raczej nie, ale zgaduję. Może
    > pl.soc.prawo.podatki?

    nie jest objęte,
    to pewne, przynajmnie w dniu dzisiejszym,

    JarekM

  • 8. Data: 2003-10-18 23:03:58
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

    > a z tym to sie raczej trudno zgodzić,
    > w przyjeetym w Polsce modelu wyceny nieruchomości,
    > raczej wpływa i to zdecydowanie, zwłaszcza przy wycenach
    > do przedmiotowego celu - wykupu UW na własność,

    Ze co -jak byłeś urzytkownikiem wieczystym to masz jakaś zniżkę
    automatycznie po jego wygaśnięciu? O niczym takim nie słyszałem. Ale jak
    mówiłe - teoretcznie. Jak wygląda w praktyce po prostu nie wiem.

    Depi.

  • 9. Data: 2003-10-19 07:24:50
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ze co -jak byłeś urzytkownikiem wieczystym to masz jakaś zniżkę
    > automatycznie po jego wygaśnięciu? O niczym takim nie słyszałem. Ale jak
    > mówiłe - teoretcznie. Jak wygląda w praktyce po prostu nie wiem.

    nie chodzi o zniżkę ale o sposób wyceny nieruchomości do przekształcenia
    UW we własność,
    w takim przypadku wycenia sie wartośc prawa własności gruntu i
    wartośc prawa UW tego grruntu i do dopłacania jest różnica tych wartości.
    Zas na wartośc prawa UWw wpływa wprost długość okresu niewykorzystanego
    UW, tak to wynika z przepisów a zwłaszcza rozporządzenia RM
    z 27.11.2002 w spr szczeg zasad wyceny ......
    w powiązaniu z art. 69 ust o gosp nieruchomościami,

    Wszystko to oczywiście nie dotyczy sytuacji wygaśnięcia czy rtaczej
    upłynięcia
    okresu UW.
    Powyższe dotyczy przekształcenia trwającego UW w prawo własności
    bo o to było zapytanie.

    z szacunkiem,

    JarekM