  • 191. Data: 2009-07-01 11:11:40
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h2fbf2$mui$1@news.onet.pl...

    > Generalnie w komunikacji obowiązuje Prawo przewozowe, którego zapisy nie
    > muszą być w 100 % zgodne z KC

    prawo przewozowe

    Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub
    spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do środka
    transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w
    środku transportowym.

  • 192. Data: 2009-07-01 11:11:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

  • 193. Data: 2009-07-01 11:14:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do
    > środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie

    Ale ja znowu nie o to pytałem. :)

    To jest ważny argument ale na zupełnie inne pytanie. :)

    --
    spp

  • 194. Data: 2009-07-01 11:16:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w

    Owszem, czy rozróżniasz bilet na *konkretny_przejazd* od biletu o
    *nominale* odpowiadającym kwocie za *jakiś* przejazd? Czyli np: bilet
    wystawiony dla Jana Kowalskiego na przejazd autoakarem, nr kursu 123, na
    trasie Wrocław- Rzym w dniu 30/02/2020 i bilet jednorazowy MPK we
    Wrocławiu to są zupełnie inne bilety. Ten pierwszy jest dowodem zawarcia
    umowy przewozowej a ten drugi tylko środkiem płatniczym bo z faktu
    jego zakupu w kiosku Ruchu nie wynika *konretność* przewozu...

    j.

  • 195. Data: 2009-07-01 11:22:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Owszem, czy rozróżniasz bilet na *konkretny_przejazd* od biletu o
    > *nominale* odpowiadającym kwocie za *jakiś* przejazd?

    ale to nie ma znaczenia, jak napisalem wczesniej, wsiadajac do autobusu i
    kasujac bilet, potwierdzasz tylko ze ta umowa ktora zawarles np w kiosku,
    dotyczy tego konkretnego przejazdu

    umowe zawierasz w momencie kupna biletu, a konkretniej realizujesz swoja
    czesc umowy, czyli placisz, wsiadajac do autobusu, przewoznik zaczyna
    realizowac swoja

  • 196. Data: 2009-07-01 11:24:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale ja znowu nie o to pytałem. :)

    nie, wiekszosc przewozniko to nie miejscy, ale nie zmienia to postaci
    rzeczy, ze obowiazuja ich te same prawa, a zarowno kodeks cywilny, jak i
    prawo przewozowe, jasno okreslaja warunki zawarcia umowy na przewoz osob, i
    zakup biletu jest wlasnie zawarciem takiej umowy, zarowno wg k.c. jak i p.p.

  • 197. Data: 2009-07-01 11:29:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]

    > umowe zawierasz w momencie kupna biletu, a konkretniej realizujesz swoja
    > czesc umowy, czyli placisz, wsiadajac do autobusu, przewoznik zaczyna

    Umowę zawierasz wtedy kiedy na bilecie konkretnie określono jej
    przedmiot natomiast kiedy kupiłeś bilet, który może być skasowany w
    dowolnym autobusie, dowolnego dnia, na dowolnej trasie to żadnej umowy
    nie zawarłeś. Czy to naprawdę jest takie trudne do zrozumienia???

    j.

  • 198. Data: 2009-07-01 11:31:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > prawo przewozowe, jasno okreslaja warunki zawarcia umowy na przewoz
    > osob, i zakup biletu jest wlasnie zawarciem takiej umowy, zarowno wg

    Ale to samo PP dopuszcza określenie innych form zawarcia umowy o
    przejazd i wtedy samo nabycie biletu jest niewystarczające. :)

  • 199. Data: 2009-07-01 12:18:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale to samo PP dopuszcza określenie innych form zawarcia umowy o przejazd
    > i wtedy samo nabycie biletu jest niewystarczające. :)

    owszem dopuszcza jako alternatywe, natomiast zakup biletu jest wlasnie
    zawarciem umowy

    "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd "

    teraz mamy alternatywy

    "lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do
    środka transportowego, "

    a tutaj, slawetne zajecie miejsca na szarym koncu

    "a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie
    miejsca w środku transportowym."

    czyli jesli nie zostana okreslone, ewentualnie jesli jest mozliwosc zakupu
    biletu w srodku komunikacji

  • 200. Data: 2009-07-01 12:21:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > dowolnego dnia, na dowolnej trasie to żadnej umowy
    > nie zawarłeś.

    zawarles, kupiles od przewoznika zobowiazanie do przewiezienia twojego
    dupska z dowolnego punktu strefy do dowolnego punktu strefy, to czy
    konkretny kurs zostal okreslony czy nie, nie ma zadnego znaczenia, przwoznik
    ma cie przewiezc bo za to zaplaciles

    czy to naprawde tak trudno zrozumiec?