  • 1. Data: 2004-07-28 22:39:14
    Temat: Bardzo poważny problem. Błagam o pomoc.
    Od: "ernest" <e...@i...pl>

    Mam problem. Mianowicie sytuacja jest taka że mój przyjaciel mieszka w domu
    z babcią i jej drugim mężem. babcia gdzieś zniknęła bo mą groził że ją
    zabije i poćwiartuje. Mój przyjaciel mieszka sam z tym tylko gościem od 3
    dni żyje w stracu i w obawie o siebie. Jutro idzie składać zeznania na
    Policji i chce się z tamtąd wprowadzić jak najszybciej jutrzejszego dnia.
    Przyjaciel ten choruje i ze względu na ciężką stuację bo nie ma rodziców
    itp. otrzymyuje środki finansowe które pobierała jego babcia łącznie około
    700zł. Z tych środków został pozyskany sprzęt komputerowy wieża i telewizor
    ale faktycznie to komputer jest na babcię wieża podobnie natomiast telewizor
    skaner i drukarka na tego jej drugiego męża. Jak wygląda sytuacja w kwestii
    prawnej czy mój przyjaciel może jakoś udowodnić że ten sprzęt należy do
    niego jest zakupiony z jego środków przeciez wiadomo że na jego osobę nie
    zostało wydawane 700zł miesięcznie bo jak z nim liczyłem wyszło może połowę
    z tego liczac juz wszystko gaz prąd i inne opłaty. On chce wynieśc ten
    sprzęt bez wiedzy tego niby dziadka ale obawiam się że on wtedy zawiadomi
    Policję czy ktoś wie jak można rozwiązać ten problem na korzyśc mojego
    przyjaciela czy wogóle jest taka możliwośc co on powinien zrobić jakie kroki
    podjąć i nie narobić sobie kłopotów sytuacja jest na[rawdę bardzo poważna
    tutaj jest mowa nie tylko o złotówkach ale on się wyraźnie boi dodam zę uczy
    się w technikum i ma 19 lat dokładnie we wrzesniu kończy. Bardzo prosze o
    fachową pomoc o ile to możliwe i instrukcje jakie podjąć działania które po
    pierwsze pogrążą gościa jakie dowody gromadzić że on ich prześladował i jak
    odzyskać ten sprzęt ?? Z góry dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-07-29 07:53:05
    Temat: Re: Bardzo poważny problem. Błagam o pomoc.
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    ernest pisze:

> [...]
    > Policji i chce się z tamtąd wprowadzić jak najszybciej jutrzejszego dnia.

    Wyprowadzenie sie to najglupszy pomysl, jakimoglby mou przyjsc do glowy..

    No chyba ze mieszkaniejest "dziadka".

    > Przyjaciel ten choruje i ze względu na ciężką stuację bo nie ma rodziców
    > itp. otrzymyuje środki finansowe które pobierała jego babcia łącznie około
    > 700zł.

    Jesli jest to renta po rodzicach nalezy isc do ZUS i zmienic dyspozycje.
    Ma 18 lat i ma prawo sam odbierac rente.

> [...]
    > podjąć działania które po pierwsze pogrążą gościa jakie dowody gromadzić
    > że on ich prześladował i jak odzyskać ten sprzęt ?? Z góry dziękuje za

    Napisales ze choruje.
    Jesli nie ma w zwiazkuz ta choroba ograniczonej zdolnosci do czynnosci
    prawnch, to musi sam zadbac os woje sprawy..

    Boguslaw