  • 51. Data: 2005-09-24 08:41:34
    Temat: Re: Babcia mi sie wladowala pod samochod
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Tomasz Pyra:
    > Jeszcze dosc ciekawe na czym rodzina opiera swoje podejzenie o "pedzeniu"
    > kierowcy. Bo cos mi sie widzi ze na zeznaniach babci.
    > Ciekaw jestem dlugosci sladow hamowania.

    Ee, no, nie przesadzaj. Babcia jest pokorna, wie, ze zle zrobila. Opieraja
    to na tym, ze dwoch blizszych stanelo, trzeci nie. Pisalem wczesniej, ze
    samochody z lewej strony mogly zaslaniac kierowcy babcie, ale tak samo moglo
    byc z kierowca z pasa srodkowego - ten z lewej i jemu mogl zaslaniac. No i
    druga rzecz, ze to szeroka prosta droga i nikt tam 50 nie jedzie (ale nie ma
    znaku zakazu z podana wyzsza predkoscia).
    Pozdr. Dulek

  • 52. Data: 2005-09-24 08:48:54
    Od: Dredd<...@...pl>

    > babcia

    Co do zasady zgadzam się. Ale jeśłi babcia leży połamana w szpitalu lub jest
    nieporadna z innych przyczyn (w tym wieku różnie bywa) rolę pokrzywdzonego
    może przejąć osoba sprawująca nad nią piecze. Wynika to z k.p.k.

    Art 51 § 3 k.p.k.: "Jeżeli pokrzywdzonym jest osoba nieporadna, w szczególności
    ze względu na wiek lub stan zdrowia, jego prawa może wykonywać osoba, pod
    której pieczą pokrzywdzony pozostaje".

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 53. Data: 2005-09-24 08:58:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    > babcia

    Co do zasady zgadzam się. Ale jeśli babcia leży połamana w szpitalu lub jest

  • 54. Data: 2005-09-24 10:19:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Dredd napisał(a):
    > Co do zasady zgadzam się. Ale jeśłi babcia leży połamana w szpitalu lub jest
    > nieporadna z innych przyczyn (w tym wieku różnie bywa) rolę pokrzywdzonego
    > może przejąć osoba sprawująca nad nią piecze. Wynika to z k.p.k.

    zastanawiałem się nad tym, ale z opisu wynikało że babcia choć w
    szpitalu, to świadoma tego co się dzieje
    a sam pobyt w szpitalu MZ nie oznacza, że jest 'osobą nieporadną'

    KG

  • 55. Data: 2005-09-24 10:22:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > No i? Szczegolna ostroznosc nie oznacza ze nalezy tamtedy niejechac.

    ale na pewno nie z prędkością większą niż dopuszczalna...

    > Wolno

    a co z drugą częścią zdania?

    > Myslisz ze PoRD dopuszcza wejscie na czerwonym swietle na przejscie pod
    > warunkiem ze samochod jedzie wiecej niz jest to dozwolone?

    nie dopuszcza, ale mowa o kierowcy, a nie babci

    > Jeszcze dosc ciekawe na czym rodzina opiera swoje podejzenie o
    > "pedzeniu" kierowcy. Bo cos mi sie widzi ze na zeznaniach babci.
    > Ciekaw jestem dlugosci sladow hamowania.

    a to inna sprawa

    KG

  • 56. Data: 2005-09-24 10:26:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Co to znaczy zbyt mocno? Skoro miał zielone światło, to żadna prędkość
    > nie będzie miała wpływu na zaistnienie wypadku. Co najwyżej gość może
    > zostać ukarany za przekroczenie prędkości. Ale to faktu winy Twojej
    > babci w niczym nie zmieni.

    Nie zgadzam się, winy babci to nie zmieni, natomiast spowoduje winę
    kierowcy. Oprócz zielonego światła jest trochę przepisów, których
    złamanie przez kierowcą mogło przyczynić się do wypadku (szczególna
    ostrożność, prędkość). Pytanie kiedy babcia wyszła, kiedy ją mógł
    zauważyć i jaki był związek między ewentualnym załamaniem przepisów
    przez kierowcę, a wypadkiem.

    Jedyny? Znalazłoby się dużo więcej.

    KG

  • 57. Data: 2005-09-24 16:01:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PAweł wrote:

    > 3. Zatrzymały sie obok 2 samochody (przed przejsciem). Przeciez nie wolno
    > jest mu na przejściu ich wyprzedzać, a juz napewno był to sygnał, ze coś
    > nadzwyczajnego dzieje się, więc patrz pkt 2.

    Bredzisz. Zakaz wyprzedzania na przejściach i skrzyżowaniach dotyczy
    wyłącznie przejść i skrzyżowań, na których ruch nie jest kierowany.

    Tutaj był (światła).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 58. Data: 2005-09-24 16:28:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Tutaj był (światła).

    a dwa hamujące samochody powinny wzbudzić podejrzenie
    pytanie czy miał czas zareagować

    KG

  • 59. Data: 2005-09-24 16:33:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > a dwa hamujące samochody powinny wzbudzić podejrzenie
    > pytanie czy miał czas zareagować

    Zależy od okoliczności - może np. kawałek dalej był na tych dwóch pasach
    korek, a na jego pasie nie. Albo były to pasy do skrętu.

    Inna sprawa, że ogólnie cały opis jakiś dziwny - staruszka z mdłościami
    przeleciała przez 2 pasy na tyle szybko, że samochody na obu musiały
    zahamować a ona się władowała na trzeci pas?

    Nie wiem, czy mi by się udało, nawet gdybym miał samobójczy nastrój i
    celowo chciał władować się podpojazd na trzecim pasie...

  • 60. Data: 2005-09-24 16:51:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Zależy od okoliczności - może np. kawałek dalej był na tych dwóch pasach
    > korek, a na jego pasie nie. Albo były to pasy do skrętu.

    zależy...

    > Inna sprawa, że ogólnie cały opis jakiś dziwny - staruszka z mdłościami
    > przeleciała przez 2 pasy na tyle szybko, że samochody na obu musiały
    > zahamować a ona się władowała na trzeci pas?

    jak zwykle w takich opisach możemy tylko zgadywać...

    KG