    From: "Navi" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: BYŁY Członek zarządu i wspólnik - zakaz konkurencji?
    Date: Thu, 14 Apr 2005 12:31:14 +0200

    Witam,
    Mam do szanownych Państwa następujące pytanie (po przejrzeniu KSH i KP nie
    znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi):
    Czy w spółce z o.o. można w jakiś sposób zakazać BYŁEMU wspólnikowi (który
    jednocześnie pełnił rolę członka zarządu) działalności konkurencyjnej
    względem spółki?

    CASUS jest taki, że kiedy wspólnik oświadczył że odchodzi i chce mi sprzedać
    swoje udziały, umowa (ustna niestety) mówiła, że podejmie działalność
    gospodarczą ale w zupełnie innej branży.
    Niestety teraz, dowiaduję się, że prowadzi działalność całkowicie
    pokrywającą się z główną działanością firmy i robi to na tzw "bezczelnego"
    bo nawet jego strona internetowa zawiera ofertę tożsamą z ofertą spółki z
    któej odszedł. Mam też uzasadnione podejrzenie, że tuż przed odejściem ze
    spółki kilku nowych potencjalnych kontraktów nie podjął, tylko je wyniósł
    sobie w "wianie" do swojej firmy.

    Dodam, że przedmiot działalności spółki jest dość specyficzny i głowną
    wartością są kontakty handlowe oraz znajomość partnerów, czyli szeroko
    pojęta "informacja".

    PYTANIE: Czy istnieją jakiekolwiek przepisy nakładające na członka zarządu /
    wspólnika spółki kapitałowej ograniczenia PO zakończeniu stosunku pracy i
    sprzedaży udziałów? Czy można w jakikolwiek sposób wezwać go do zaprzestania
    takiej działalności i, jezeli tak, czym się podeprzeć?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof