  • 1. Data: 2003-02-28 10:13:37
    Temat: BARDZO PILNE firma zagraniczna w Polsce!!
    Od: "przem" <p...@p...fm>

    sprawa wyglada tak:

    istniejaca firma GmbH (czyli sp. z o.o. z tym ze kodeksu handlowego
    niemieckiego)
    chce prowadzić w Polsce interesy. Na chwile obecna nie jest w stanie owa
    firma stwierdzic
    ze planowany bisnes wypali na 100%. W zwiazku z tym ewentualne umowy
    przedwstepne np dzierzawy
    lokali, zlecenia wykonania pewnych prac przez firmy polskie itd itp
    chcialaby zawierac jako podmiot niemiecki z firmami polskimi.
    czy na mocy obowiazujacych polskich przepisow jest to mozliwe i
    legalne??????

    Czy ja prowadzac dzialalnosc moge wystawic fakture VAT firmie niemieckiej
    wpisujac zamiast polskiego NIPu niemiecki numer identyfikacji podatkowej
    nawiasem mowiac owa firma zjawila sie w siedzibie mojej zamowila pewne prace
    i teraz co zrozumiale zyczy sobie faktury, ale czy US nie powiesi mnie za...
    za cos takiego???

    licze na szybka i rzeczowa odpwiedz

    pozdr
    przem

  • 2. Data: 2003-02-28 12:32:04
    Temat: Re: BARDZO PILNE firma zagraniczna w Polsce!!
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

> [...]
    prace
    > i teraz co zrozumiale zyczy sobie faktury, ale czy US nie powiesi mnie

    jak usluga exportowa?

    pozdrawiam,
    Kamil

  • 3. Data: 2003-02-28 12:58:10
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > jak usluga exportowa?

    A to była usługa eksportowa ?

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2003-02-28 13:16:11
    Od: "przem" <p...@p...fm>

    zadna eksportowa!!!!

    przyjmijmy: weszli z ulicy, zamowili usluge a po wykonaniu fakture
    no i co???

  • 5. Data: 2003-02-28 13:25:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > zadna eksportowa!!!!
    >
    > przyjmijmy: weszli z ulicy, zamowili usluge a po wykonaniu fakture
    > no i co???

    Należałoby sięgnąć do rozp. ale coś mi się wydaje, że pan minister
    chyba nie przewidział takiej sytuacji. Jeśli to prawda to nalezy wówczas
    takich niewygodnych klientów odesłać na drzewo ;-)

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2003-02-28 13:25:56
    Od: "przem" <p...@p...fm>

    > Należałoby sięgnąć do rozp. ale coś mi się wydaje, że pan minister
    > chyba nie przewidział takiej sytuacji. Jeśli to prawda to nalezy wówczas
    > takich niewygodnych klientów odesłać na drzewo ;-)

    ale oni byli szalenie wygodni ze tak powiem
    przem

  • 7. Data: 2003-02-28 13:54:13
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > ale oni byli szalenie wygodni ze tak powiem

    A to przykre wobec tego - niech się więc pochwalą VATowcy
    jak rozwiązują taki problem bo ja na szczęście nie muszę póki co
    przejmować się tym bzdurnym przepisem.
    Tym niemniej prędzej czy później też mnie to może czekać więc
    ciekaw jestem "sposobu" :-)

    pozd.Pix

  • 8. Data: 2003-02-28 18:47:01
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    O co jest wlasciwie pytanie? O to, czy i jak firma zagraniczna moze
    prowadzic na terenie RP dzialalnosc ( dluga odpowiedz - nie na piatek
    wieczór ), czy o to, czy mozesz im wystawic fakture?

    Z tego co wiem, nie ma problemu oczywiscie z wystawieniem faktury. Czy
    bedzie to eksport uslug to zalezy od tego, gdzie byla ona wykonywana. A
    niemieckiego numeru ID oczywiscie nie wpisujesz.

    Depi.

  • 9. Data: 2003-02-28 18:49:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Z tego co wiem, nie ma problemu oczywiscie z wystawieniem faktury. Czy
    > bedzie to eksport uslug to zalezy od tego, gdzie byla ona wykonywana. A
    > niemieckiego numeru ID oczywiscie nie wpisujesz.

    Z wystawieniem to nigdy nie ma problemu - gorzej ze spełnieniem
    niektórych ministerialnych wymysłów ;-)

    pozd.Pix

  • 10. Data: 2003-02-28 20:04:03
    Od: "przem" <p...@p...fm>

    fakt,
    ze moglem wyrazic sie niezbyt jasno,
    ale chodzilo mi zasadniczo o dwie rzeczy:

    1. to o mozliwosc wystawienia faktury vat firmie ktora zamowila u mnie
    usluge (jak sie okazalo w praniu firmie zagranicznej)
    2. czy moga zawrzec ze mna skuteczna i wazna umowe najmu lokalu (np na
    tymczasowe biuro), lub dzierzawy ziemi (tak na prawde to nie wiem po co) ale
    jako przedsiebiorstwo zagraniczne z firmą lub osoba fizyczna ale polska (bo
    takie w wyniku wstepnej wspolpracy pojawily sie mozliwosci)

    dzieki
    Przem