  • 1. Data: 2003-02-28 09:41:26
    Temat: Firma zagraniczna a prawo polskie
    Od: "przem" <p...@p...fm>

    sprawa wyglada tak:

    istniejaca firma GmbH (czyli sp. z o.o. z tym ze kodeksu handlowego
    niemieckiego)
    chce prowadzić w Polsce interesy. Na chwile obecna nie jest w stanie owa
    firma stwierdzic
    ze planowany bisnes wypali na 100%. W zwiazku z tym ewentualne umowy
    przedwstepne np dzierzawy
    lokali, zlecenia wykonania pewnych prac przez firmy polskie itd itp
    chcialaby zawierac jako podmiot niemiecki z firmami polskimi.
    czy na mocy obowiazujacych polskich przepisow jest to mozliwe i
    legalne??????

    Czy ja prowadzac dzialalnosc moge wystawic fakture VAT firmie niemieckiej
    wpisujac zamiast polskiego NIPu niemiecki numer identyfikacji podatkowej
    nawiasem mowiac owa firma zjawila sie w siedzibie mojej zamowila pewne prace
    i teraz co zrozumiale zyczy sobie faktury, ale czy US nie powiesi mnie za...
    za cos takiego???

    licze na szybka i rzeczowa odpwiedz

    pozdr
    przem