  • 1. Data: 2007-09-04 21:41:09
    Temat: Awaria laptopa - gwarancja
    Od: "CRAY" <c...@o...pl>

    Witam,

    Ponad rok temu zakupiłem na firmę laptopa firmy Acer który dziś przestał
    działać, porostu się nie włącza. W dokumentach jest napisane ze gwarancja
    trwa 12 m-cy. Czy można jednak reklamować sprzęt ze względu na niezgodność
    towaru z umowa? Czy zasady gwarancji itp są takie same przy sprzedaży osobą
    fizycznym i firmą (na fakturę vat)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-04 22:54:26
    Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    CRAY pisze:

    > Ponad rok temu zakupiłem na firmę

    > Czy można jednak reklamować sprzęt ze względu na niezgodność
    > towaru z umowa?

    Nie. Masz jakąś rękojmie jeszcze chyba...

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2007-09-05 08:44:05
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Masz jakąś rękojmie jeszcze chyba...

    nie ma już

  • 4. Data: 2007-09-05 09:05:39
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie ma już

    witam!

    JEST - art.556 kodeksu cywilnego i następne, oczywiście na papierze, bo w
    praktyce odnośnie sprawy pytającego upłynęły już terminy na skorzystanie z
    uprawnień z tytułu rękojmi - rok od daty wydania rzeczy - art.568kc

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-05 09:18:48
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praktyce odnośnie sprawy pytającego upłynęły już terminy na skorzystanie z
    > uprawnień z tytułu rękojmi - rok od daty wydania rzeczy - art.568kc

    to własnie miałem na myśli pisząc, że nie ma już :-)

  • 6. Data: 2007-09-05 10:39:38
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    gasper pisze:

    > to własnie miałem na myśli pisząc, że nie ma już :-)

    No to pupa blada... wole byc sobie prywatnym konsumentem.. .zawsze ma
    się te 2 lata xD

    pozdrawiam.
    Plama

  • 7. Data: 2007-09-05 11:33:21
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > No to pupa blada... wole byc sobie prywatnym konsumentem.. .zawsze ma się te 2
    > lata xD

    tylko, że po pół roku od zakupu to Ty musisz udowodnić, że z chwilą sprzedaży
    towar był niezgodny z umową

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-09-05 11:36:10
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tylko, że po pół roku od zakupu to Ty musisz udowodnić, że z chwilą
    > sprzedaży towar był niezgodny z umową

    Tylko w razie sporu.
    Poza tym można niekiedy liczyć na przekroczenie terminu odpowiedzi na
    reklamację i jej uznanie z mocy prawa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-09-10 21:02:49
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > Tylko w razie sporu.

    Typujesz, że sprzedawca będzie na tyle głupi, że będzie działał na swoją
    niekorzyść?

    > Poza tym można niekiedy liczyć na przekroczenie terminu odpowiedzi na
    > reklamację i jej uznanie z mocy prawa.

    Marne szanse.

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2007-09-18 02:19:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.09.2007 Markus Sprungk <m...@g...com> napisał/a:
    > Marne szanse.

    Sądząc z tego co tu i na pl.misc.konsumenci szukajacy pomocy zwykle piszą,
    szanse są i to spore. Znaczacy odsetek pytań dotyczy tego co nalezy
    zrobic jak ów termin sprzedawca przekroczył.

    --
    Marcin