  • 1. Data: 2007-09-04 19:39:06
    Temat: ochrona danych firmy
    Od: erich <e...@a...net.pl>

    Witam
    Kilka dni temu zarejestrowałam działalność gospodarczą, firma istnieje
    na razie jeno na papierku, zaledwie wczoraj dostałam pismo z Urzędu
    Miasta o dokonaniu wpisu do ewidencji. Za to dzisiaj dostałam ofertę z
    banku na założenie konta firmowego, adresowane na adres firmy i jej
    nazwę. Ponieważ nigdzie jeszcze nie podawałam tych danych bank musi je
    mieć z Urzędu Miasta właśnie. I tu moje pytanie- czy to jest zgodne z
    prawem? Czy z Urzędu Miasta można otrzymywać takie informacje, typu
    ostatnio rejestrowane firmy i ich dane teleadresowe? Przyznam, że się
    nieco wkurzyłam bo nie znoszę natrętnej reklamy i zaspamowywania mi
    skrzynki na listy..
    Jeśli ktoś się orientuje czy takie dane są jawne czy chronione będę
    wdzięczna za odpowiedź
    pozdrawiam
    E.

  • 2. Data: 2007-09-04 20:10:19
    Temat: Re: ochrona danych firmy
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 04 Sep
    2007 21:39:06 +0200, erich zeznał(a):

    > Jeśli ktoś się orientuje czy takie dane są jawne czy chronione będę
    > wdzięczna za odpowiedź

    dane firm są jawne.

    troche dziwne to wkurzanie, chcesz prowadzic dziallanosc, o ktorej nikt nic
    nie wie?

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-09-04 21:06:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał w wiadomości

    > dane firm są jawne.
    > troche dziwne to wkurzanie, chcesz prowadzic działalnosc, o ktorej nikt
    > nic
    > nie wie?

    Jawność jawnością, ale ja się w tym opisie korupcji dopatruję. Jeśli opis
    kolegi jest ścisły, to istnieje silne podejrzenie, że ktoś z Referatu
    Ewidencji po prostu na bieżąco te dane przekazuje do banków i pewnie darmo
    tego nie czyni. Chyba, ze bank co kilka dni wysyła do urzędu pracownika, by
    spisał te jawne dane.

    Przy czym "przeciek" może być albo w Urzędzie Miasta albo w Urzędzie
    Skarbowym albo w REGON-ie, bo do tych trzech instytucji trafiają dane.
    Tylko w Urzędzie Miasta można te dane dostać nieodpłatnie i jawnie. Za dane
    z REGON trzeba zapłacić, zaś dane w Urzędzie Skarbowym są chronione
    tajemnicą skarbową.

  • 4. Data: 2007-09-05 10:32:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2007, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > tego nie czyni. Chyba, ze bank co kilka dni wysyła do urzędu pracownika, by

    Otóż to. Każdy może... trudno nazwać to "przeciekiem" :)
    Przeciw podejrzeniu że są to pracownicy UM może wskazywać fakt, że też
    tak miałem (propozycja z banku zaraz po założeniu DG), tyle że dane
    firmy były z błędem :)
    Jakby pracownik UM zżynał uczciwie z kompa cut&paste to by takiego
    błędu nie był w stanie popełnić ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-05 13:53:33
    Od: "BJ" <v...@g...pl>

    erich wrote:
> [...]
    > skrzynki na listy..
    > Jeśli ktoś się orientuje czy takie dane są jawne czy chronione będę

    ZTCW to w GUSie mozesz kupic dane teleadresowe firm... Pewnie w UM tez...

    pzdr.
    bj

  • 6. Data: 2007-09-05 17:53:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Tue, 4 Sep 2007 23:06:21 +0200, od Robert Tomasik :

    > Chyba, ze bank co kilka dni wysyła do urzędu pracownika, by
    > spisał te jawne dane.

    w warszawie nawet bez chodzenia do UM, wystarczy codziennie wejść i np.
    kolejne numerki spróbować wpisać:
    http://wyszukiwarkaedg.um.warszawa.pl/edg_wyszukiwar
    ka.asp

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net