  • 1. Data: 2006-06-29 05:51:14
    Temat: Automatyczny marketing bezpośredni przez telefon ...
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    ... nie jest marketingiem bezpośrednim. Niestety.

    Miesiąc temu złożyłem do UKE skargę na praktyki rożnych
    podejrzanych firemek, które korzystają z automatów wywołujących
    dzwoniących na telefony stacjonarne. Używają znanych głosów z
    RTV. Wkurzające telefony mam ze dwa razy w miesiącu. Regularnie
    od pól roku.
    I oto co m.in. dostałem w odpowiedzi.
    1. "Marketing bezpośredni własnych produktów lub usług jest
    usprawiedliwiony... (art.23 ust.4 pkt.1 ustawy z 29.08.1997)"
    oraz
    2. " ... uprzejmie informuje, ze firma MNI S.A. z siedziba w
    Warszawie przy ul. Żurawiej 8 nie lamie postanowień art.172
    ustawy Prawo telekomunikacyjne proponując udział w loterii
    audiotekstowej, gdyż propozycja ta nie mieści się w pojęciu
    sprzedaży towarów i usług"

    Moje uwagi
    Ad.1 Kamel, czy inny Dromader, dzwoniąc do mnie, robi to samo co
    gostek dzwoniący do drzwi i proponujący laserowe noże warte 1000
    zł za jedyne 190 w promocji. Nie sprzedają własnych produktów i
    usług. Działają wiec nielegalnie. Jeżeli przyjdzie do mnie
    Chińczyk w którego fabryce te noże są wyprodukowane, to jedynie
    on będzie działał legalnie?
    Ad.2 Propozycja udziału w loterii nie jest towarem ani usługą. To
    w takim razie czym? Mój prawnik miąłby odmienne zdanie na ten
    temat. Niestety nie mam prawnika :-)

    Pozostaje wiec na razie przejść nad tym spamem telefonicznym do
    porządku dziennego.
    Może kiedyś znajdzie się ktoś bardziej wkurzony i zrobi z tym
    porządek.

    Jeżeli ktoś koniecznie chce całość pisma, to może uda mi się dziś
    zeskanować (do postaci obrazka). Ale nic więcej istotnego już w
    nim nie ma.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.