  • 11. Data: 2006-02-27 00:12:37
    Temat: Re: Auto z komisu...
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    adam .......................... napisał(a):

> [...]
    > znalazły sie podobno pózniej ,bo poprzedni właściciel ich nie zostawił w
    > komisie...
    > Podłużnice były zapewnie naciągane lub prostowane, co osłabiło ich
    > wytrzymałość...auto miało poważny wypadek, uderzenie z prawej
    > strony/wymieniana była szyba przednia, słupek spawany...rdza wyszła w roku
    > ubiegłym, prawy błotnik, alternator, chłodnica.../
    > Po bitexie nic nie było widoczne /wada ukryta/, tak więc nawet w innym
    > warsztacie trudno by było stwierdzić. Ale jest "bacik" w postaci dokumentów z

    cóż, nie obraź się, ale czy nie uważasz, że tylko idiota ładuje 5tyś w
    coś czego nie może sprawdzić, nie ma dokumentów i nie pozwalają tego
    sprawdzić w innym warsztacie ? A czy jak ja przyjdę i będę chciał
    pożyczyć 5tyś to też tak po prostu dostanę ?

    sg

  • 12. Data: 2006-02-27 01:14:41
    Od: "adam .........................." <a...@W...gazeta.pl>

    sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał(a):

    > c=F3=BF, nie obra=BC si=EA, ale czy nie uwa=BFasz, =BFe tylko idiota =B3a=
    > duje 5ty=B6 w=20
    > co=B6 czego nie mo=BFe sprawdzi=E6, nie ma dokument=F3w i nie pozwalaj=B1=
    > tego=20
    > sprawdzi=E6 w innym warsztacie ? A czy jak ja przyjd=EA i b=EAd=EA chcia=B3=
    > =20
    > po=BFyczy=E6 5ty=B6 to te=BF tak po prostu dostan=EA ?
    >
    > sg
    Nie obrażę się...sam jestem zły na siebie, ale wszystkiego nie da się
    przewidzieć :(
    Nie miałem powodu tej firmie nie ufać...kilka lat temu kupiłem i serwisowałem
    tam swoje auto ... a ojcu zależało na takim właśnie modelu. Długo go
    szukaliśmy, był produkowany w Polsce zaledwie 2 lata.

    Czy w renomowanej firmie odkręca się licznik ?
    Poczytaj archiwum grupy - niedawno było o mercedesie, złożonym z 3-ch
    innych...
    Taki "numer" to oszustwo w biały dzień - ja nie szukam reprymendy, tylko
    rady, co z tym zrobić :(

  • 13. Data: 2006-02-27 06:25:42
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 27 Feb 2006 01:14:41 +0000 (UTC), adam ..........................
    napisał(a):

> [...]
    > innych...
    > Taki "numer" to oszustwo w biały dzień - ja nie szukam reprymendy, tylko

    W tej chwili, to już raczej nic nie zrobisz. Minęło tyle czasu od zakupu,
    że sprzedawca będzie twierdził, że to Ty narobiłeś szkód w aucie, a w
    momencie sprzedaży było wszystko OK. Jeżeli w umowie nie ma szczegółowo
    określonego stanu technicznego (przebieg, bez wypadkowość), a z pewnością
    nie ma, to też nie widzę podstaw do roszczeń. Zakładając, że nawet masz
    rację, to nie masz jej jak udowodnić. Sprzedawca powie, że poinformował
    Ciebie, że kupujesz od niego ruinę i udowodnij teraz, że było inaczej.
    Nie jest to miłe, ale takie są realia rynku samochodów używanych :/

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 14. Data: 2006-02-27 09:24:43
    Od: "adam .........................." <a...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Bernat <p...@p...com> napisał(a):
> [...]
    > określonego stanu technicznego (przebieg, bez wypadkowość), a z pewnością
    > nie ma, to też nie widzę podstaw do roszczeń.
    Na fakturze jest podany stan licznika - 53 000 km, niezgodny ze stanem
    faktycznym/duże zuzycie silnika/, a na dokumencie odkupu od poprzedniego
    właściciela nie ma stanu licznika, a podpis wygląda na podrobiony. Jesli to
    auto miało wypadek, to pewnie w dokumentach policji będzie taka informacja...

    Zakładając, że nawet masz
    > rację, to nie masz jej jak udowodnić.
    Mam wydruki ze "stanu technicznego" przed wyjazdem z komisu...Nie chcieli
    podpisać ich, że dotyczą konkretnego samochodu ! Wymusiłem wpis daty i nr
    rejestracyjnego.

    Sprzedawca powie, że poinformował
    > Ciebie, że kupujesz od niego ruinę i udowodnij teraz, że było inaczej.
    Ruinę ? w cenie rynkowej?

  • 15. Data: 2006-02-27 09:46:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@W...gazeta.pl> napisal(a):
    > Sprzedawca powie, że poinformował
    > Ruinę ? w cenie rynkowej?

    Nie ma zakazu sprzedawania ruiny w cenie rynkowej. Co więcej - cena
    nic nie znaczy. Tego argumentu raczej nie użyjesz.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 16. Data: 2006-02-27 17:59:41
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    A to nie jest tak ze wystarczy tylko udowodnic ze wskazanie licznika bylo
    falszywe? Kiedys mi sie obilo o uszy ze wtedy w ciagu trzech lat mozna sie
    starac o zwrot, ale mi sie tylko o uszy obija bo na prawie sie nie znam wiec
    trzeba by to bylo sprawdzic starannie:)
    Pozdrawiam i zycze powodzenia, oszustow i cwaniakow trzeba tepic!

  • 17. Data: 2006-02-27 20:03:30
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 27 Feb 2006 18:59:41 +0100, Marita napisał(a):

    > A to nie jest tak ze wystarczy tylko udowodnic ze wskazanie licznika bylo
    > falszywe?

    A jak to chcesz zrobić? Do tego dwa lata po kupnie samochodu. Bez żartów!
    Do tego na fakturze podany jest stan licznika. Nikt nic nie mówi o
    przebiegu.

    > Kiedys mi sie obilo o uszy ze wtedy w ciagu trzech lat mozna sie
    > starac o zwrot, ale mi sie tylko o uszy obija bo na prawie sie nie znam wiec
    > trzeba by to bylo sprawdzic starannie:)

    Ubiegać się można, ale wypadałoby mieć jakieś dowody.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 18. Data: 2006-02-27 20:20:05
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 27 Feb 2006 09:24:43 +0000 (UTC), adam ..........................
    napisał(a):

    > Na fakturze jest podany stan licznika - 53 000 km, niezgodny ze stanem
    > faktycznym/duże zuzycie silnika/, a na dokumencie odkupu od poprzedniego
    > właściciela nie ma stanu licznika, a podpis wygląda na podrobiony.

    Na fakturze jest też podpis kupującego. To jaki był stan licznika w
    momencie zakupu? Jak zamierzasz powiązać stan licznika ze zużyciem silnika?
    Czy auto było regularnie serwisowane w autoryzowanym serwisie? Takie
    pytania zada sąd i jeżeli właściciel zacznie opowiadać jakieś bajki, to
    raczej słabo widzę szanse na wygraną.

    > Jesli to
    > auto miało wypadek, to pewnie w dokumentach policji będzie taka informacja...

    A po co policja miałaby przechowywać takie informacje? Kto miałby ich o tym
    informować? Ja dwukrotnie miałem przygody, które zakończyły się naprawą
    pogiętych blach i ani ja ani inni ich uczestnicy nie informowaliśmy
    policji. Nikt nie zginął, nikt nie został ranny, sprawca był oczywisty, to
    policja nie ma nic do roboty.

    > Mam wydruki ze "stanu technicznego" przed wyjazdem z komisu...Nie chcieli
    > podpisać ich, że dotyczą konkretnego samochodu ! Wymusiłem wpis daty i nr
    > rejestracyjnego.

    I co to ma wspólnego z aktualnym stanem pojazdu? Potrafisz udowodnić, że
    tydzień po zakupie nie rozbiłeś samochodu, nieudolnie naprawiłeś, a teraz
    rzucasz oszczerstwa na jakże uczciwego właściciela komisu? Nie chodzi o to
    kto ma rację, ale kto potrafi udowodnić ją przed sądem. Bo w cuda, że komis
    dobrowolnie odda pieniążki za samochód, który przez dwa lata stracił pewnie
    z połowę na wartości, to ja nie wierzę.

    > Ruinę ? w cenie rynkowej?

    Już ktoś pisał: co to jest "cena rynkowa"? Bo ja za swoje auto to lekko 7
    tysięcy sobie cenię, a na Allegro koleś nie może za tysiaka się takiego
    pozbyć. I która z tych cen, to cena rynkowa?

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 19. Data: 2006-02-27 21:02:36
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    udowodnic ze wskazanie licznika bylo

    > A jak to chcesz zrobić? Do tego dwa lata po kupnie samochodu. Bez żartów!
    > Do tego na fakturze podany jest stan licznika. Nikt nic nie mówi o
    > przebiegu.

    szczerze to sie nie znam, po prostu jesli sie da udowodnic to slyszalam ze
    jest to juz podstawa do zwrotu autka:)

    hipotetycznie poprzedni wlasciciel sprzedajacy autko do komisu moglby znac
    przebieg i jesli roznil sie o tysiace kilometrow to juz cos? :) staram sie
    pomoc no :P

    pozdrawiam:)

  • 20. Data: 2006-02-28 03:47:51
    Od: "adam .........................." <a...@W...gazeta.pl>

    Marita <m...@W...konto.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > hipotetycznie poprzedni wlasciciel sprzedajacy autko do komisu moglby znac
    > przebieg i jesli roznil sie o tysiace kilometrow to juz cos? :)
    Dzięki :)

    To auto miało przed ojcem 2-ch właścicieli: firmę ochroniarską /3 lata/ i
    os.fizyczną. Dzwoniłem do tej firmy i powiedzieli mi że...nie sprzedają aut z
    przebiegiem ...poniżej 200 tys km...Samochód jeżdził w patrolach
    intewencyjnych, są ślady na kokpicie po demontażu radia CB...
    Sądzę, że prawnik by wyciągnął takie informacje, a sąd to już napewno.

    Mam takiego chętnego - podobno można wywalczyć odszkodowanie, ale ja
    chciałbym ,żeby ojciec dostał pieniądze z powrotem. Mój samochód też ma 5
    lat, ale pojeżdzi jeszcze z pięć...mam na liczniku 77 tys km/przez 5,5 roku/
    jeżdżę wyłącznie lokalnie...

    A w tym "komisie" stoją następne podpuchy do kupienia...nawet niedaleko od
    komisu jest...szrot tej firmy - zapewne tam czekają na "lifting" i - do
    klienta... Wsiadać i jeżdzić!!!
    Myślę, ze powinno się przerwać ten proceder.