  • 1. Data: 2005-03-09 15:40:18
    Temat: Aukcja w allegro i problem z lodówką
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Witam

    Kontrahent zamówił lodówkę na adres inny niż w allegro. Lodówka
    przyszła z pękniętą szybą i paroma wadami zewnętrznymi mało ważnymi
    wynikłymi w transporcie (lodówka jest do zabudowy) oraz z wadami które
    było idealnie widać w aukcji :
    http://allegro.pl/show_item.php?item=41208110 , są to troche uszkodzony
    zaczep półeczki (widać na powiększeniu) oraz uszkodzona szuflada
    ociekacza. Jak widać w aukcji napisałem że stan jest bardzo dobry , ale
    nie idealny. Mam dwa pytania:

    -Właściwie co jest wiążące w opisie? Opis "stan bardzo dobry" według
    mnie nie jest dokładny, tak ogólnie oceniałem lodówkę, która tak na
    prawdę nie była moja i kolega tak ją ocenił.

    -Czy kierując się tymi paragrafami KC co dalej wymieniam, kupujący
    ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe w czasie
    transportu?:

    "Art. 155. § 1. Umowa sprzedaży, zamiany, darowizny lub inna umowa
    zobowiązująca do przeniesienia własności rzeczy co do tożsamości
    oznaczonej przenosi własność na nabywcę, chyba że przepis szczególny
    stanowi inaczej albo że strony inaczej postanowiły.

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
    kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

    § 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i
    ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z
    tą samą chwilą."

    Moim zdaniem umowa wa allegro dotyczy adresu w danych osobowych
    kupującego , mimo spekulacji "Rodrig Falkensteina" w poście "Przesyłka
    i po przesyłce" w tej grupie. Jednakże kiedy kupujący kupował i zamówił
    towar na inny adres to według tych przepisów jedynie moja dobra wola
    (którą mam) może sprawić że pokryję koszty usterek. Jednakże sprawa
    jeszcze nie wyjaśniona ponieważ rząda sobie on aż 100zł co przewyższa
    koszt sprawnej szyby. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2005-03-09 16:44:46
    Temat: Re: Aukcja w allegro i problem z lodówką
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-09 16:40, Użytkownik szlovak napisał:

> [...]
    > zaczep półeczki (widać na powiększeniu) oraz uszkodzona szuflada
    > ociekacza. Jak widać w aukcji napisałem że stan jest bardzo dobry , ale

    Nie znam się na prawie, ale dużo korzystam z Allegro.
    1. Na tych zdjęciach nic nie widać. Jeżeli w opisie nic nie ma o
    uszkodzeniach, każdy kupujący zakłada, że przedmiot jest wolny od wad.
    2. Stan bardzo dobry - oznacza, iż coś jest nie jest uszkodzone, tylko
    lekko zużyte
    3. stan idealny, to stan idealny - czyli praktycznie nówka.
    4. To, że lodówka nie była Twoja, nie zwalnia Cię z odpowiedzialności z
    racji niezgodności opisu z towarem.

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2005-03-09 17:51:26
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Witiia wrote:

> [...]
    > 1. Na tych zdjęciach nic nie widać. Jeżeli w opisie nic nie ma o
    > uszkodzeniach, każdy kupujący zakłada, że przedmiot jest wolny od

    Widać ,widać, chociaż szczerze mówiąc nie wiedziałem o tym kiedy
    sprzedawałem

    > 2. Stan bardzo dobry - oznacza, iż coś jest nie jest
    > uszkodzone, tylko lekko zużyte

    Chodzi mi o stan prawny a nie o domniemania. Stan to kewsia zdań. Teraz
    nic bym nie pisał o stanie, tylko że tak jak widać tak jest.

    >3. stan idealny, to stan idealny -
    > czyli praktycznie nówka.

    Tak, zgadzam się.

    >4. To, że lodówka nie była Twoja, nie
    > zwalnia Cię z odpowiedzialności z racji niezgodności opisu z towarem.

    To akurat mogłaś sobie darować. Załatwię tą sprawę jak należy. Tutaj
    chcę tylko *prawniczego* punktu widzenia.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2005-03-09 18:49:48
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/03/2005 18:51, szlovak wrote :

    > Chodzi mi o stan prawny a nie o domniemania. Stan to kewsia zdań. Teraz
    > nic bym nie pisał o stanie, tylko że tak jak widać tak jest.

    Stan prawny jest taki, że Sąd ocenia co zwykle oznacza "stan bardzo dobry".
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 5. Data: 2005-03-09 19:29:27
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Ok, dzięki. Więc od strony prawnej leżę i kwicze jak pójde do sądu w
    tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2005-03-10 09:17:15
    Od: "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl>

    szlovak:

    > Widać ,widać, chociaż szczerze mówiąc nie wiedziałem o tym kiedy
    > sprzedawałem

    Może widać jak się o tych wadach wie. To zdjęcie naprawdę niewiele mówi o
    stanie urządzenia.

    > Chodzi mi o stan prawny a nie o domniemania. Stan to kewsia zdań. Teraz
    > nic bym nie pisał o stanie, tylko że tak jak widać tak jest.

    Szczerze. Koleś, który to kupił bez proszenia o wymienienie przez Ciebie
    elementów niesprawnych jest frajerem. Na zdjęciach nie widać nic co by
    sugerowało uszkodzenia a wiadomo, że na Allegro jeden cwaniaczek popędza
    drugiego i zostawianie jakichkolwiek niedomówień dotyczących transakcji to
    nóż w plecy.

    --
    ĄĆĘŁŃÓŚŻŹ ąćęłńóśżź

  • 7. Data: 2005-03-10 16:49:47
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

> [...]
    > nic co by sugerowało uszkodzenia a wiadomo, że na Allegro jeden
    > cwaniaczek popędza drugiego i zostawianie jakichkolwiek niedomówień

    Nie jestem cwaniaczkiem tak się składa, na prawdę myślałem że lodówka
    jest w stanie bardzo dobrym. Teraz kolega skurwiel nie ma zamiaru
    oddawać 100zł jak chciał kupujący, (gdybym był właścicielem to bym
    oddał) tylko najwyżej za szybę. Czy ktoś wie kiedy zawita u mnie
    policja lub dostanę wezwanie na sprawę? :( jak to będzie wyglądało i
    jakie są moje szanse?

  • 8. Data: 2005-03-10 16:56:15
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    I jakie mam sznse ,ewentualnie jak pomoge w zeznaniach kupującemu,
    obciążając kolege?

  • 9. Data: 2005-03-12 00:14:52
    Od: "Tomasz" <T...@i...pl>

    na miejscu kupującego w przypadku gdybyś nie zapłacił za ten numer,
    wysyłałbym co jakiś czas trefne zamówienia na Twoje aukcje tak że za
    transport zapłaciłbyś dużo więcej...
    chodzi o to że jeśli nawet nie wiedziałeś o wadach i jestes nie winny jak
    mówisz to nikogo to nie interesuje, to Ty sprzedałeś ten towar! a z kolegą
    to dogaduj się sam! jak nie wiesz co sprzedajesz to nie bierz się za handel
    wcale człowieku.

  • 10. Data: 2005-03-12 00:15:46
    Od: "Tomasz" <T...@i...pl>

    a poza tym skoro mówisz że wady są widoczne na zdjeciu to nie opowiadaj ze
    o nich nie wiedziałeś bo wtedy sobię myślę że coś kręcisz...