    From: "Alfred Wańkowicz" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Artykuły kk
    Date: Wed, 26 Jan 2005 21:48:39 +0100

    Czy jeżeli uważam się za niewinnego i ewentualnie moja wina jest znikoma to
    na rozprawie mogę zwrócić sądziemu uwagę na poniższe artykuły, czy on sam
    musi na to wpaść ?
    Zależy mi na uniewinieniu, a przestępstwo było nieumyślne wynikające z mojej
    niewiedzy i o znikomej szkodliwości społecznej.

    Art. 1.
    § 2. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość
    jest znikoma.
    § 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można
    mu przypisać winy w czasie czynu.

    Art. 29. Nie popełnia przestępstwa, kto dopuszcza się czynu zabronionego w
    usprawiedliwionym błędnym przekonaniu, że zachodzi okoliczność wyłączająca
    bezprawność albo winę; jeżeli błąd sprawcy jest nieusprawiedliwiony, sąd
    może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.

    Art. 30. Nie popełnia przestępstwa, kto dopuszcza się czynu zabronionego w
    usprawiedliwionej nieświadomości jego bezprawności; jeżeli błąd sprawcy jest
    nieusprawiedliwiony, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.