  • 1. Data: 2005-01-26 20:48:39
    Temat: Artykuły kk
    Od: "Alfred Wańkowicz" <j...@g...pl>

    Czy jeżeli uważam się za niewinnego i ewentualnie moja wina jest znikoma to
    na rozprawie mogę zwrócić sądziemu uwagę na poniższe artykuły, czy on sam
    musi na to wpaść ?
    Zależy mi na uniewinieniu, a przestępstwo było nieumyślne wynikające z mojej
    niewiedzy i o znikomej szkodliwości społecznej.

    Art. 1.
    § 2. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość
    jest znikoma.
    § 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można
    mu przypisać winy w czasie czynu.

    Art. 29. Nie popełnia przestępstwa, kto dopuszcza się czynu zabronionego w
    usprawiedliwionym błędnym przekonaniu, że zachodzi okoliczność wyłączająca
    bezprawność albo winę; jeżeli błąd sprawcy jest nieusprawiedliwiony, sąd
    może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.

    Art. 30. Nie popełnia przestępstwa, kto dopuszcza się czynu zabronionego w
    usprawiedliwionej nieświadomości jego bezprawności; jeżeli błąd sprawcy jest
    nieusprawiedliwiony, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.

  • 2. Data: 2005-01-26 21:02:29
    Temat: Re: Artykuły kk
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    Alfred Wańkowicz <j...@g...pl> napisał(a):

    > Czy jeżeli uważam się za niewinnego i ewentualnie moja wina jest znikoma to
    > na rozprawie mogę zwrócić sądziemu uwagę na poniższe artykuły, czy on sam
    > musi na to wpaść ?
    -------nie martw sie nic - sedzia zna to na pamiec i na nic mu uwagi zwracac
    nie musisz :-)
    pozdro
    mk

  • 3. Data: 2005-01-26 21:03:48
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Kaiser Souza wrote:

    > -------nie martw sie nic - sedzia zna to na pamiec i na nic mu uwagi
    > zwracac nie musisz :-)

    A jak mu zwrocisz uwage to sie moze pogniewac w dodatku ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-01-26 22:31:37
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 21:48:39 +0100, Alfred Wańkowicz <j...@g...pl>
    napisał:

    > Czy je?eli uwa?am si? za niewinnego i ewentualnie moja wina jest znikoma

    Wszyscy się za takich uważają.

    > to na rozprawie mog? zwróci? s?dziemu uwag? na poni?sze artyku?y, czy on
    > sam
    > musi na to wpa?? ?

    Możesz zwrócić na to uwagę. Ale licz się z tym, że sedzia udowodni ci, ze
    nie masz racji.

    > Zale?y mi na uniewinieniu, a przest?pstwo by?o nieumy?lne wynikaj?ce z
    > mojej niewiedzy i o znikomej szkodliwo?ci spo?ecznej.

    Niewiedza nie jest wytłumaczeeniem, a szkodliwość społeczną ocenia sąd.

    > Art. 1.
    > § 2. Nie stanowi przest?pstwa czyn zabroniony, którego spo?eczna
    > szkodliwo?? jest znikoma.
    > § 3. Nie pope?nia przest?pstwa sprawca czynu zabronionego, je?eli nie
    > mo?na mu przypisa? winy w czasie czynu.

    To, że nie czujesz się winny nie oznacza, że nie mozna ci przypisać winy.

    > Art. 29. Nie pope?nia przest?pstwa, kto dopuszcza si? czynu zabronionego
    > w usprawiedliwionym b??dnym przekonaniu, ?e zachodzi okoliczno??
    > wy??czaj?ca bezprawno?? albo win?; je?eli b??d sprawcy jest
    > nieusprawiedliwiony, s?d
    > mo?e zastosowa? nadzwyczajne z?agodzenie kary.

    To tzw. błąd co do kontratypu. Np bezpodstawne zastosowanie obrony
    koniecznej gdy nie było ataku.

    > Art. 30. Nie pope?nia przest?pstwa, kto dopuszcza si? czynu zabronionego
    > w usprawiedliwionej nie?wiadomo?ci jego bezprawno?ci; je?eli b??d
    > sprawcy jest nieusprawiedliwiony, s?d mo?e zastosowa? nadzwyczajne
    > z?agodzenie kary.

    Usprawiedliwiona nieświadomość jest np wtedy, gdy zabierasz cudzą rzec
    mysląc że jest twoja. Albo niszczysz coś myśląc, że jest twoje.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2005-01-26 22:39:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
    > Usprawiedliwiona nieświadomość jest np wtedy, gdy zabierasz cudzą rzec
    > mysląc że jest twoja. Albo niszczysz coś myśląc, że jest twoje.

    przecież to błędy co do znamion, a nie co do bezprawności

    KG

  • 6. Data: 2005-01-26 22:46:38
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 23:39:29 +0100, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > przecież to błędy co do znamion, a nie co do bezprawności

    zależy jak na to spojrzeć.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 7. Data: 2005-01-26 22:52:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
    > zależy jak na to spojrzeć.

    jakoś tego nie widzę...

    KG

  • 8. Data: 2005-01-26 23:29:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alfred Wańkowicz" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Oskarżony jest stroną postępowania i ma prawo występować. Z tym, że może nie
    tyle zwracaj sądowi na to uwagę, tylko poproś o uwzględnienie znikomej
    szkodliwości społecznej Twojego czynu oraz błędu co do istotnych
    okoliczności. niby na to samo wychodzi, ale zdecydowanie lepiej brzmi.